Avatar billede dklap3 Nybegynder
27. februar 2004 - 05:06 Der er 5 kommentarer

Kan andre få adgang til en mappe i min FTP?

Jeg skal have sendt en større mængde filer (ca. 100 mb) til en anden person. Jeg har et webhotel med ftp adgang (har 125 mb), er det muligt at jeg kan dele en mappe på så den anden person kan få adgang til den via min ftp? Jeg har andet liggende så jeg kan/vil ikke bare give min kode til ham, altså skal han kun have adgang til "ftp://mitdomæne.dk/delt". Bruger Flash FTP men kan ikke finde nogen mulighed for at dele en mappe nogen steder. Kan en sådan FTP adgang til et "normalt" webhotel være begrænset til kun én person?
Avatar billede googolplex Novice
27. februar 2004 - 06:38 #1
Det afhænger af din udbyder, nogle steder har man mulighed for flere ftp-forbindelser.
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2004 - 08:24 #2
Det tror jeg bestemt ikke kan lade sig gøre.
Det kræver jo at han bliver oprettet som bruger til den FTP server, hvis ikke du ønsker at give ham dit login og password.
Hvordan skulle han ellers få adgang til den... ?
Avatar billede dklap3 Nybegynder
27. februar 2004 - 11:35 #3
@ phatlasse:

Se det ved jeg jo ikke, det var jo sådan set det der var mit spørgsmål;-) Men tænkte at man måske kunne smide et login/password på en mappe via de der "commands" og derved gve ham adgang.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. februar 2004 - 11:38 #4
Hvilken udbyder bruger du?

Hvis du f.eks. har Starthotel er det jo muligt at oprette flere ftp-login kontoer. Så du kan oprette en undermappe som din ven kan få adgang til.
Det er dog de færeste udbyder der tillader dette.
Avatar billede dklap3 Nybegynder
27. februar 2004 - 11:43 #5
Mit udbyder er b-one, et super discount webhotel, så jeg tvivler. Har også et hos azero, men der har jeg ikke nær så meget plads.

Nogen der ved om det er besværligt at sætte en ftp server op på sin egen computer og i givet fald hvordan man gør? Har en hurtig linje så hastigheden ville ikke være noget problem.