Avatar billede gladblad Nybegynder
26. februar 2004 - 20:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp plz 2 Gode WEbcam. Need Hjælp til Hva for et der er besdt..

Hej.
Jeg har et Problem... jeg skal snart ud og købe webcam men ved ikke hva for et! jeg har et spørgsmål og 2 gode forslag! KoM med din mening. PLLZZZ Help!!!
Jeg har kigget lidt inde på edbpriser.dk

Hvad er: CCd?? og Cmos?? Og hvad er besT??

Og så skal i lige hjælpe mig. (hvis i vil) Hva for et af de 2 webcam I syntes er best:

Logitech Quickcam Pro 4000  640 x 480/ 30frames pr. sekund / USB / CCD.??

eller:

Philips ToUcam II Pro  640 x 480 / 60frames pr. sekund / USB / CMOS.??

Plz Hjælp

Ps. Hvis du har eller kender et Rigtig godt webcam som DU syntes er rigtig godt så skriv hva det hedder og Link...
Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
26. februar 2004 - 20:41 #1
Ud fra din beskrivelse kører Philip's med flere frames pr. sekund, hvilket er godt. Men Logitech's 30 er også fint nok.

Men ud fra erfaring, ry osv. har Philip's længe siddet på tronen, som den bedste producent indenfor webcams. Deres billeder er bare lidt skarpere hele tiden ;-)

Det er min mening.
Avatar billede muss Nybegynder
26. februar 2004 - 20:47 #2
Hej gladblad

Jeg er selv indehaver af et Logitech Quickcam Pro4000, jeg har haft det et lille års tid og har aldrig fortudt.

CCD og CMOD er lys sensorer..... og CCD er langt mere følsom, med andre ord et
webcam med en CCD sensor er ikke nær så lyskrævende (mit Pro4000 kan nøjes med lyset fra skærmen).

Jeg ville helt klart vælge Pro4000 ...... igen ;o)

Venlig hilsen
Muss
Avatar billede muss Nybegynder
26. februar 2004 - 21:04 #3
Prøv at læse bedømmelserne af produkterne:

Philips:  http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=42894

Logitech: http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=49804