Avatar billede trier_sunds Nybegynder
26. februar 2004 - 16:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Import af data til en SQL Server 2000 Standard edition

Jeg kan ikke impoter nogle startdataer fra en filen ved navn InitDatabase.sql ind i den ny oprettet database på en MS SQL Server 2000 Standard edition.

Filen InitDatabase.sql ligger på serveren, hvor SQL databasen er installeret.
Avatar billede slash Nybegynder
26. februar 2004 - 16:15 #1
gir den dig ikke en fejl medd.?
Avatar billede slash Nybegynder
26. februar 2004 - 16:18 #2
måske hvis du har scriptet nogle db-users og tabel permissions med ud og disse users m.m. IKKE er oprettet på sql-serveren endnu... så kan det fejle
Avatar billede trier_sunds Nybegynder
26. februar 2004 - 16:26 #3
Jeg er ikke helt med på hvad du mener.

Mit firma har købt et Kompetenceværktøj. Dette værktøj skal hente nogle data i den oprette database.

Jeg har installeret Kompetenceværktøj, som køre via en browser.

Jeg håber at dette er en mere uddybende forklaring.
Avatar billede ccbruno Nybegynder
26. februar 2004 - 18:06 #4
Du skal starte det værktøj der hedder Query Analyzer og fra file open indlæse filen.

HUSK AT SKIFTE TIL DEN rigtige database før du kører scriptet.

Den skal IKKE hedde master,pub, northwind, msdb, tempdb

For at køre skal du trykke F5
mvh
K
Avatar billede slash Nybegynder
27. februar 2004 - 08:06 #5
som ccbruno skriver så skal du køre scriptet fra QA, oprette den korrekte database m.m. - men det må da for guds skyld stå i manualen til dit komp. værktøj ?
Avatar billede trier_sunds Nybegynder
27. februar 2004 - 08:59 #6
Det virkede, men der opstod nogle fejl meddelser som jeg nu vil tage stilling til.
Tak for hjælpen.
Det ccbruno beskrev stod ikke i komp. værktøjet.