Avatar billede nhoff Nybegynder
26. februar 2004 - 16:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tabel over vejnavne og tilhørende postnr. i DK?

Hejsa

Er der nogen der ligger inde med eller ved hvor man kan få fat i en tabel, der giver et overblik over vejnavne og dertilhørende postnumre? Dvs. en tabel med 2 felter: 1 med vejnavn, 1 med postnr. Jeg har allerede den med by og postnr.
Det burde være simpelt at få fat i den - nogen MÅ have generet en sådan :-)

Al hjælp vil blive værdsat.
Hav en god dag!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
26. februar 2004 - 16:07 #1
Du kan få fat i informationen hos Kort og Matrikelstyrelsen. Fylder ad h.... til.
Avatar billede nhoff Nybegynder
26. februar 2004 - 16:22 #2
Ja, det tænkte jeg også, men med al respekt for de sikkert vældig flinke mennesker der arbejder der, så havde de altså ikke styr på særlig meget - og slet ikke dette. De henviste i Øst og Vest uden resultat.
- Tak for tippet ellers!
Avatar billede perj Nybegynder
26. februar 2004 - 16:37 #3
Har ikke tjekket, men er det ikke denne her: http://www.postdanmark.dk/iis/postnumre/_content/Download.asp
Avatar billede perj Nybegynder
26. februar 2004 - 16:41 #4
Har lige tjekket den, og det ser ud til der kun er vejnavne i Kbh.-området.
Avatar billede nhoff Nybegynder
26. februar 2004 - 16:46 #5
Nej, den er alt for ufuldstændig. Ellers godt tip :-)
Avatar billede perj Nybegynder
26. februar 2004 - 16:56 #6
Tror jeg ville spørge PostDanmark alligevel. De har alle oplysninger i forvejen til den trykte posthåndbog. De er så flinke.(Tænker ikke på Fona):-)
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2004 - 20:57 #7
http://www.kms.dk/C1256AED004E87BA/(AllDocsByDocId)/839DB89311B3D606C1256B1B004267DB?open&page=adressekoordinater&omr=ERVGRUNDLAG

You can download zip fiels containing what you want I think!
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
27. februar 2004 - 08:35 #8
Det, jeg mente med Kort og Matrikelstyrelsen er faktisk det, som Terry har givet. Du kan downloade al GIS-data (adresseinfo, vejtabeller, kommunetabeller osv.) som kommafiler.

Jeg importerede det til en SQL Server, og den kom til at fylde mellem 40 og 50 Mb.
Avatar billede terry Ekspert
03. marts 2004 - 21:43 #9
and?
Avatar billede terry Ekspert
04. marts 2004 - 19:50 #10
.
Avatar billede terry Ekspert
19. april 2004 - 09:06 #11
nhoff>What is wrong with the link I gave 26/02-2004 20:57:46?
Avatar billede nhoff Nybegynder
20. april 2004 - 07:06 #12
Jeg skal ikke udelukke at linket indeholder noget der kunne blive til noget, men det er ikke noget jeg umiddelbart kan få til at fungere. Tak i øvrigt :-)
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2004 - 17:55 #13
the question was "Tabel over vejnavne og tilhørende postnr. i DK?" and that is what you got!
If you has played a more active role and made some comments then we could maybe have helped solve your problem! We have NO way in seeing if you can or can not use what you got!
Avatar billede nhoff Nybegynder
20. april 2004 - 18:21 #14
Det var rent faktisk ikke hvad jeg fik (eller også er jeg ikke kvik nok til at finde ud af, at det var det jeg fik). I øvrigt havde jeg ikke noget problem, jeg spurgte blot om der var nogen der lå inde med en sådan tabel. Jeg kan forstå på andre herinde at spørgsmål, der er mere end et par dage gammelt ikke bliver tildelt opmærksomhed og derfor lukkede jeg spørgsmålet.
Jeg har noteret mig din massive tilstedeværelse på eksperten.dk og kan godt forstå hvis du ikke altid føler dig fair behandlet. Jeg synes bare ikke det er tilfældet her. Hvis det betyder meget skal jeg gerne oprette et spørgsmål så du kan få point og jeg beklager i øvrigt hvis jeg har stødt dig ved min måde at håndtere det på,
Avatar billede terry Ekspert
20. april 2004 - 19:44 #15
nhoff>I'm only trying to say that eksperten is a two way thing, we CAN only help if the person who placed the question also participates, otherwise we end up guessing and that doesnt always lead to the correct answer.

And dont worry about the points, as others incorrectly think, I'm NOT just focused on those :o)

Have a good evening!
Terry