Avatar billede elland Nybegynder
26. februar 2004 - 11:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Driver til Fashion Cam

Jeg har fornylig fået problemer med ovenstående digital camera. Efter jeg brugte det som WEB CAM kan den pludselig ikke overføre billedet til pc. WXP Pro plejede når jeg forbandt kameraet via USB at starte billedredigerings programmet op men det gør den ikke mere. Jeg afinstallede og reinstallerede via cd rommen, og kameraet står også fint under enhedsindstillinger som video device og foto device, men det virkede stadig ikke, jeg kan dog stadig bruge det som WEB CAM. Jeg brugte herefter billedbehandlings programmet som fulgte med kameraet men den siger at der ikke er nogle billeder i kameraet selv om det er fyldt.

Herefter afinstallerede jeg igen og efter genstart satte jeg kameraet til og XP siger så også at der er fundet ny Hardware. Når jeg så siger at jeg selv vil pege på placeringen for installations filen og peger på autorun.inf så siger den at den ikke kan finde noget brugbart.

Jeg har;

Prøvet en anden USB port
Forgæves ledt efter andre drivere på nettet

Jeg kan forstå på spørgsmål 456472 at også andre har haft problemer med dette kamera, men jeg håber meget at der er nogle der kan hjælpe.

Kameraet hedder Fashion Cam og producenten står listet som "DXG" Driveren hedder dsc108

please - bitte
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 11:31 #1
Har du prøvet at kigge på denne side:

http://www.muse.com.hk/support/driver/index.jsp?lang=en&tid=

(ved ikke helt, om det er det kamera, som du har)

/Martin
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. februar 2004 - 11:44 #2
Jeg fandt deres hjemmeside, og der ligger en driver, som jeg formoder er den nyeste.

http://www.dxgtech.com/products.asp

/Martin
Avatar billede henninga Novice
05. marts 2004 - 23:42 #3
Dit kamera kan komme ind på flere måder via USB.
Nogle kameraer kommer op som et nyt drev i Stifinder eller Denne Computer.
Andre installeres med Twain drivere. Det vil sige at du skal bruge f.eks et billedbehandlingsprogram hvor du kan importere fra twain-enheder. Ofte anvendes twain også til scannere.

Bare et forslag.
Avatar billede elland Nybegynder
06. marts 2004 - 15:07 #4
Jeg har nu prøvet at instalere den driver som Martinowitz ledte hen på, men det hjalp heller ikke noget. Jeg er sikker på at det har noget at gøre med at jeg har brugt kameraet som WEB CAM, altså at XP tror at det kun er et WEB CAM.
* Når jeg bruger det medfølgende billedbehandlings program og vil importere billeder fra kameraet - siger programmet "failed to conect to camera"
* Når jeg går ind i kontrolpanel og scannere og billedenheder er der ikke nogle ikoner derinde.
* Når jeg har kameraet tilsluttet til USB og går i enhedshåndtering, så er placeringen for "Dual mode digital camera" = placering 0 (digital camera USB)
Placeringen for "Dual mode video capture" = digital camera
* Jeg har to USB rodhub og den ene siger under tilsluttede enheder = Dual mode digital camera.
* Kameraet komme ikke op som et nyt drev. Hvad mener du Henninga med TWAIN enheder?

Håber det kan hjælpe - har ikke råd til at købe et nyt kamera
Avatar billede elland Nybegynder
06. marts 2004 - 15:08 #5
Jeg glemte at sige at jeg rent faktisk godt kan hente billeder når det er optaget som video.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
06. marts 2004 - 15:17 #6
Har du prøvet at tilslutte dit kamera til en anden computer ??

/Martin
Avatar billede elland Nybegynder
22. marts 2004 - 11:03 #7
Jeg har nu prøvet at tilslutte det til to andre computere med samme negative resultat. Jeg kan vel herefter udlede at kameraets hardware har taget skade??
Avatar billede martinowitz Nybegynder
24. marts 2004 - 17:40 #8
Hvis du bor på Sjælland, kunne jeg måske hjælpe dig - kommer an på, hvor vigtigt det er for dig !?

/Martin
Avatar billede elland Nybegynder
09. april 2004 - 13:57 #9
Jeg fandt ud af det alligevel. Det var nogle indstillinger på selve kameraet der var blevet ændret, men jeg takker for hjælpen Martin og du får pointene