Avatar billede 1005 Nybegynder
25. februar 2004 - 07:30 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

angående search felt

jeg har fundet nogle tutorials, page css'esses, hvor i der er en "search" funktion. hvorfra man skulle kunne søge sitet for bestemte emner - skal der kobles en database til en sådan eller kan der søges igennem sites ord eller... hvordan virker disse "searche"?
vh 1005
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. februar 2004 - 10:49 #1
Man kobler normalt en Database til, altså hele dit site ligger i en database.

Google har også en search funktion, se evt.

http://www.google.dk/intl/da/about.html

http://www.google.dk/intl/da/searchcode.html
Avatar billede 1005 Nybegynder
25. februar 2004 - 11:03 #2
hvordan kobles der en database til? jeg kender lidt til asp/acces. vil det sige at hjemmesiden loades på normalvis ud via ftp og at en kopi placeres i en database!!??
hvordan det hvis det er tilfældet? og søges der på sitet efter "ankers"? er der henvisninger til litteratur/tutorials om emnet?
vh 1005
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. februar 2004 - 11:15 #3
Nej altså du laver en database som indeholder alt tekst på sitet.
Tag eksperten her, alt uden om det vi skriver er lavet som gangske alm. html side i DW, men alt hvad vi skriver bliver gemt i en database og hentes frem når en bruger klikker på et link til dette.
Det var en meget kort forklaring, eksperten er meget mere database drevet end det, men kig lidt her feks.

http://www.dmxzone.com/myZone.asp?userid=153973
Avatar billede 1005 Nybegynder
25. februar 2004 - 11:35 #4
jeg kigger på det - tak for svar
Avatar billede bojohansen Nybegynder
25. februar 2004 - 18:59 #5