Avatar billede jonas_soon Nybegynder
24. februar 2004 - 16:10 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

EAC - kan ikke finde drevene!

Jeg bruger EAC(Exact Audio Copy) til at rippe CD'er med. Men pludselig kan programmmet ikke finde mine drev på min PC. I sidste uge virkede det fint. Har prøvet at opdatere ASPI driveren men uden resultatet...
Har prøvet at anvende Music Match istedet og det virker uden problemer, men jeg fortrækker at anvende EAC.
Hvad er der galt?
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2004 - 17:19 #1
har du prøvet at afinstallere programmet og installere det igen.
Avatar billede jonas_soon Nybegynder
24. februar 2004 - 18:15 #2
Ja, programmet er som en zip-fil og pakkes bare ud som en stor mappe.
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2004 - 18:33 #3
jeg har tit oplevet at nogle af mine brænder programmer ikke kan finde brænderen men hvis jeg installere winoncd så kan programmer ligepludselig finde drevet. jeg tror det kan være det. Jeg har derudover haft erfaring med at når jeg installere ASPI på pcen var det næsten umuligt at få pcen til og virker med brænderen.
Avatar billede metamist Nybegynder
26. september 2004 - 12:38 #4
Der er en guide til EAC på denne side: http://www.chrismyden.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Elite_DAE&file=painless

Her skriver de:
Step 2b: (For WindowsXP and Win2k Users Only) Download the Nero ASPI Layer DLL You must place this DLL file in the directory you installed EAC. (Usually C:\Program Files\Exact Audio Copy). Windows 95/98/ME already has an ASPI layer built in

Se om det er noget du kan bruge bruge til noget.