Avatar billede romme Nybegynder
23. februar 2004 - 23:26 Der er 4 kommentarer

Forbindelser hænger og spærre på PIX 515

Jeg har ofte problemer med at kunne forbinde til en enkelt af mine servere, som står bag en PIX 515.

Hvis jeg laver en "sh xlate", står der ofte mange flags, set i forhold til antal conn. Og en "sh conn local x.x.x.x" viser forholdsvis mange conn der står med "bytes 0".

Når der ikke kan opnås forbindelse, kan jeg løse det ved at lave en "clear xlate local x.x.x.x", og så virker forbindelsen igen.

Er der nogle der kan forklare og komme med en løsning på dette?
Avatar billede _ddopehead_ Nybegynder
01. april 2004 - 01:18 #1
Enten har du en pulje af adresser i din Global som så løber tør på et tidspunkt og derfor virker det igen når du laver en "clear xlate", eller også har du en gammel sw hvor der er xlate problemer i. Det kan også være en virus/orm der udtørrer dine connection pools.

hvad siger en "sh conn count" ? hvor mange sessions har du været oppe på ?

Jan
Avatar billede jens_bach Nybegynder
13. maj 2005 - 21:54 #2
har du fået svar nok eller ?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
22. juni 2005 - 14:09 #3
har du løst det ?
Avatar billede romme Nybegynder
23. juni 2005 - 11:39 #4
Det er ihvertfald ikke sket i lang tid, så det tror jeg... :o)
Jeg kan nævne at firewall blandt andet er blevet firmware opgraderet.