Avatar billede nyhuus Nybegynder
23. februar 2004 - 22:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Admin sys med hostname

Jeg skal bruge et admin system men hvor man adder ders hostname istedet for deres navn:

[admins]
Hejhej=2
så skal dervære host navn istedetfor

det er ikke så smart
Avatar billede knocker Nybegynder
24. februar 2004 - 01:11 #1
Forklar lige nærmere hvad det er du ønsker?

Det er jo ikke så svært at lave en funktion, som smider $nick's hostname ind i en .ini fil.

/writeini fil.ini admins $nick $address($nick,1)

.. Det er hvad du søger, eller? :)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
24. februar 2004 - 14:06 #2
det er sådan så andre ikke bare kan skifte nock og så kan de også bruge mine commands og så jeg kan skifte nick og så skal det stadig virke :D
Avatar billede Jesper Novice
27. maj 2004 - 00:24 #3
altså der kan du jo tiløje folks hostmask i users på botten eller hvad det er du skal bruge det til - men det virker så self kun hvis det er hjemmehost
ellers så er det /guser <level> <nick>  - men det gør så er det kun er med det nick som er sat da du brugte commanden.

ellers så laver den en string som denne:
1000:*@ziclow2.users.quakenet.org <- den er så taget fra min bot

det der * giver dig uendlige muligheder for nicks - så længe hostmask er ziclow2.users.quakenet.org
og 1000 det er så hvor højt userlevel man er - det kan fx broges til commands kun for admins - eller andre bruger grupper.

Håber det kan hjælpe dig. :D
Avatar billede nyhuus Nybegynder
27. maj 2004 - 13:53 #4
alså jeg har nok fådet lavet noget meget bedre dette spørsmål er meget gammes og jeg er blevet MEGET bedre end det der jeg har login sys og alt musligt..!
Avatar billede Jesper Novice
28. maj 2004 - 16:51 #5
nuhuusdk - så luk da evt dette spørgsmål i stedet for at lade det stå som ubesværet - og evt skriv et forslag til hvordan det kan gøres - så andre bruger ikke behøver stille det samme spørgsmål.

Tak :D
Avatar billede nyhuus Nybegynder
28. maj 2004 - 21:34 #6
her er lukket