Avatar billede aneez Nybegynder
30. januar 2001 - 16:07 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Opløsning\'s variabel?

Jeg tænkte på om der fandtes en variabel... som den man kan se folks ip med... om der så findes en sådan der virker med opløsning? altså så hvis skærmen er 800*600 så for man det i en variabel (eller muligvis i et andet format) sådan at det kan lade sig gøre at lege med nogen skærm optimerede designs :))

/Aneez
Avatar billede j_r Nybegynder
30. januar 2001 - 16:09 #1
Nej den findes ikke, hvis du vil have den må du kombinere PHP med JavaScript.
Avatar billede doeleman Nybegynder
30. januar 2001 - 16:10 #2
Der findes ikke en sådanne variabel. PHP kører på serveren og kender således ikke noget til clientside variable som skærmopløsning, men du kan selvfølgelig lave dette med JavaScript og sende oplysningerne videre til PHP.
Avatar billede aneez Nybegynder
30. januar 2001 - 16:10 #3
j_r: hmmm... ok kan det lade sig gøre at du kan give mig et eksempel på hvordan dette kunne gøres?
altså at hive opløsningen ned i et javascript...
Avatar billede j_r Nybegynder
30. januar 2001 - 16:18 #4
Avatar billede 12tri Nybegynder
30. januar 2001 - 16:44 #5
http://www.script.dk/

Har et script under javascript som udfører den ønkede handling

Morten
Avatar billede lojmann Nybegynder
30. januar 2001 - 17:42 #6
Deres IP, det er nemt nok :)

<?
echo \"Din IP er: $REMOTE_ADDR\";
?>

sådan gør man det!

Det med opløsninger, SKAL sk med JavaScript :)
Avatar billede aneez Nybegynder
30. januar 2001 - 17:44 #7
lojmann: know
Avatar billede aneez Nybegynder
02. februar 2001 - 16:52 #8
hmmm.. hvordan for jeg java scriptet til at sende den opsamlede information fra
window.screen.width og window.screen.height
? jeg fatter btw. ikke java script.

/Aneez