Avatar billede netroma Nybegynder
23. februar 2004 - 14:47 Der er 9 kommentarer

Hjælp, min comp genstarter af sig selv!!

Hej.

Jeg har som sagt fået et lille problem, min computer er begyndt at genstarte af sig selv, der kommer ingen fejlmeldinger fra windows eller noget, den genstarten bare uden nogen advarsel.

Er der nogen der ved hvad det kan være?
Avatar billede arlet Juniormester
23. februar 2004 - 14:52 #1
kontrolpanel->system->Fanebladet "avanceret"->
Under "Start og genoprettelse" klikker du på "indstillinger" og fjerner fluebenet ud for "genstart automatisk"
Avatar billede secher_dk Nybegynder
23. februar 2004 - 15:09 #2
Det er højst sandsynligt blaster virus...
Du skal lave det der hedder en blaster opdatering af windows.
www.microsoft.com/download
I søgefeltet skal du skrive blaster
klik blaster worm critical...

-SecheR
Avatar billede arlet Juniormester
23. februar 2004 - 15:11 #3
Hvis du ikke har fået den boks med 60 sekunder nedtælling, så er det ikke blaster..

Det er 100% sikkert
Avatar billede netroma Nybegynder
23. februar 2004 - 15:19 #4
jeg har ikke fået nogen nedtællings boks
Avatar billede arlet Juniormester
23. februar 2004 - 15:21 #5
Nej, og så har du ikke blaster... Har du prøvet mit forslag i første indlæg
Avatar billede hcma Novice
23. februar 2004 - 17:32 #6
hvis dit Windows er updated, tror jeg heller ikke på Blaster/LovSan.
Arlets løsning bevirker, at der ikke automatisk sker genstart ved "fejl".
Avatar billede netroma Nybegynder
23. februar 2004 - 21:59 #7
Mit windows er updated, jeg har en pro-xp version med SP1..
Jeg har gjort alt hvad jeg kan med hensyn til Blaster virus og andre.
Men det har stadig ikke hjulpet..
Meget mærkeligt!!
Avatar billede rbb Praktikant
27. februar 2004 - 22:40 #8
Jeg tror med ovenstående beskrivelser, mere på fejl i RAM-klods. Prøv at teste RAM´en, evt. http://www.memtest86.com.
Har en kammerat som var udsat for dette og udskiftede RAM - problem løst...
Avatar billede hcma Novice
27. februar 2004 - 23:17 #9
rbb >>  hælder også til din løsning.