Avatar billede mason Nybegynder
23. februar 2004 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

scrollbar på tabel

Hej allesammen!

Jeg skal have lavet en scrollbar på en bestemt område på mit site.
Men jeg ønsker ikke sitet skal fylde hele browser vinduet ud, således scrollbaren automatisk placerer sig helt ude til højre, ligesom når man arbejder med frames.
Jeg vil gerne have scrollbaren på et centreret område på sitet.
Det er lidt svært at forklare så jeg har lagt et dummy udkast her: http://www.zebra-pro.dk/scroll

Er der en venlig sjæl som har mulighed for at hjælpe mig med at fortælle hvordan dette gøres? (Kan man centrere frames i en tabel f.eks.? Er ikke vant til at arbejde med frames)
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2004 - 10:55 #1
tror jeg ville brugt en iframe
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2004 - 10:56 #2
<iframe SRC="http://www.foo.com/frame1.html" NAME="float1"
  WIDTH="100" HEIGHT="100" ALIGN="right">
  You will not see this text if your browser supports IFRAME.
If you CAN see this, you are in a bad way.
  </iframe>

http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/i/iframe.htm
Avatar billede mason Nybegynder
23. februar 2004 - 11:03 #3
Jeg har er bange for jeg har forklarte mig forkert. Jeg har lagt en ny dummy ud.
Min scroll bar SKAL ligge helt ude til højre, men skal kun være tilknyttet ét bestemt område, det kan bedfst se på dummien: www.zebra-pro.dk/scroll
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2004 - 12:40 #4
hmm, det tror jeg ik er muligt (vennligst rett mig hvis jeg tar fejl).
Avatar billede mason Nybegynder
23. februar 2004 - 13:57 #5
ok, det skal jeg gøre :-)
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2004 - 14:14 #6
rent layoutmæssig så synes jeg det ser pænere ud slig dit første udkast var.
Avatar billede mason Nybegynder
23. februar 2004 - 16:22 #7
næææ, jeg tror du har ret, med at det ikke er helt muligt.
Jeg har lavet en scroll ind ei min tabel i stedet for.
Men tak for forsøget og point til dig!
Avatar billede Kengun Praktikant
23. februar 2004 - 18:20 #8
tak for points. håber du finder en nice løsning. hygge.