Avatar billede klug Nybegynder
22. februar 2004 - 12:19 Der er 8 kommentarer

Celeron 2800 vs. P4 2667.

Lige et lille spørgsmål, jeg skal samle en computer til mine forældre, den kommer aldrig til at spille mere end 7 kabalen, så bliver der en gang Office-pakke samt internet.
Hvilken at de to ovennævnte CPUér skal jeg vælge, celeronen er jo lidt billiger...
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 12:21 #1
Celeron er en skrabet CPU og kan ikke anbefale den :)
Avatar billede espersen Novice
22. februar 2004 - 12:23 #2
enig med ird : har du ikke lige et link til de 2 processorer med priser ??
(der er flere forskellige, med bl.a. forskellig FSB)
Avatar billede klug Nybegynder
22. februar 2004 - 12:28 #3
De er helt ens, den eneste forskel er at P4 koster 300 mere.
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 12:30 #4
Så ville jeg helt sikkert tage P4 modellen. Har selv en Celeron som aldrig har været stabil
Avatar billede espersen Novice
22. februar 2004 - 12:33 #5
enig :; tag P4 da der på længere sigt intet er sparet ved det. Som vi er vant til så stiger krav til vores hardware konstant - derfor ingen grund til at købe en "handicappet løsning" fra dag 1.
Avatar billede nse Nybegynder
22. februar 2004 - 13:03 #6
Når det kun er 300kr, der adskiller dem ad, så er det givet godt ud, men en Celeron kan sagtens klarer de beskrevne opgaver uden nogen som helst problemer..
Jeg har selv haft en Celeron 400MHz, og den klarede Office udmærket..
Avatar billede ird Praktikant
22. februar 2004 - 13:04 #7
ja selvfølgelig kan den klare det :) men ikke bedste kvalitet
Avatar billede ird Praktikant
03. marts 2004 - 15:39 #8
Er det mon tid til lidt feedback her så man ved om problemet er løst??