Avatar billede tipsen Nybegynder
21. februar 2004 - 23:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kør både PHP4 og PHP5 på Apache 2 / W2K med MySQL4

Hej eksperter

Er der nogen som har erfaring med at køre både PHP4 og PHP5 på samme server - mere specifikt skal det fungere med Apache 2, MySQL 4 på en Windows 2000 platform.

Jeg skal bruge det til at afprøve nogle forskellige PHP scripts - håber nogen kan fortælle, hvordan jeg gør :-)

Det kunne være rart med en løsning, hvor der nemt kunne switches mellem at køre PHP4 og PHP5, men nu er det jo ikke engang sikkert, at det overhovedet kan lade sig gøre i første omgang!

På forhånd tak.

Mvh Tipsen
Avatar billede sukos Juniormester
22. februar 2004 - 08:47 #1
Mener ikke du kan køre begge på samme tid på en win, da du jo skal bruge en php.ini og  php4ts.dll i dit windir, og de er jo versions "tilhørende".

Har selv prøvet noget lign. blot med ældre versioner af PHP, og her gemt en kopi af php.ini og php4ts.dll i et dir i PHP dir'et for den givne version, og for at teste:

1. Ændret stien til PHP i httpd.conf
2. Kopieret den php.ini og php4ts.dll over i windir som skal bruges

Det er ikke nogen nem løsning, omend det jo kun tager et minut! :O)
Avatar billede oesten Nybegynder
03. april 2004 - 22:22 #2
Her er en hurtig måde til at skifte mellem de to. Et skift tager ca. 10 sekunder.

Hent først de nyeste ZIP filer til 4.3.5 og 5.0.0RC1 og dekomprimer dem til hver sin mappe. Her er PHP4 under c:\PHP og PHP5 under c:\PHP5. Lav så en ny mappe, hvor du lægger tre .BAT filer ind sammen med en httpd.conf fil for hver udgave og en php.ini for hver udgave. De tre bat-filer bruges til at afinstallere Apache servicen og installere den med enten PHP4 eller PHP5 som modul. Du kan se hvordan mine filer ser ud på oesten.dk/php4to5.
Avatar billede sukos Juniormester
04. april 2004 - 17:07 #3
Afinstallere/installere ??????????????????????????
:O)
En overskrivning af filer, + en genstart af apache gør jo jobbet?
Avatar billede oesten Nybegynder
04. april 2004 - 17:12 #4
Det gør den måske nok, men det her er lige så hurtigt, og så er du i hvert fald sikker på at det er en ren opstart.