Avatar billede moun Nybegynder
19. februar 2004 - 23:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

100fps i counter strike?

Ville bare lige høre om jeg kan køre 100fps i Counter-Strike 1,6 med denne PC:

933mhz pentium3 processor
640 sd-ram
Ge-force fx5200 128mb

Jeg har slået vsync fra.
Jeg har DL'et ting til at få lavere fps.
Jeg har sat fpp_max til 100
Avatar billede viciodk Praktikant
19. februar 2004 - 23:44 #1
Du kan jo prøve, men jeg tror ikke du vil kunne få 100fps i opløsninger højere end 800x600. Og du får nok problemer med at opnå 100fps i røg i andet end 640x480.

Kommandoen til at sætte max fps hedder:
fps_max 100

Men der er mange ting der spiller ind.. også din internetforbindelse, styresystem osv.
Avatar billede viciodk Praktikant
19. februar 2004 - 23:45 #2
Du skal også sørge for at sætte de rigtige værdier af cl_rate, cl_updaterate og cl_cmdrate. Hvilke værdier du skal sætte her, kan jeg ikke hjælpe dig med. Jeg kender ikke den nøjagtige udregningsformel, men de optimale indstillinger af disse ting afhænger af din internetforbindelse.
Avatar billede viciodk Praktikant
19. februar 2004 - 23:48 #3
Evt læs lidt i de forskellige artikler her:

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=cmdrate+updaterate+rate&meta=

Der er vist ikke så stor enighed om hvad de forskellige ting skal indstilles til :)
Avatar billede viciodk Praktikant
19. februar 2004 - 23:50 #4
Evt. læs bds's artikel på SoGamed:
http://www.sogamed.com/features.php?id=1
Avatar billede moun Nybegynder
20. februar 2004 - 00:12 #5
tak for hjælpen ;)
Avatar billede laplands-ugle Nybegynder
20. februar 2004 - 09:01 #6
Hans netindstillinger har intet med fps at gøre - man kan nemt have 100 fps og "lagge" rundt hvis ens net indstillinger er helt forkerte.

cl_updaterate 45
cl_cmdrate 101
rate 25000

Disse 3 ting burde ikke være helt i skoven, hvis du har 256 eller under skal du måske sætte cl_cmdrate til 75 eller mindre. Andre spiller med 101 både i cl_updaterate og cl_cmdrate. Derudover er der nogle baner som bare kræver mere end andre, har selv 100 fps i alle baner med undtagelse af aztec. Her kan man dog slå regnvejret fra med "cl_weather 0" dette giver lidt flere :)