Avatar billede lydtek Nybegynder
18. februar 2004 - 16:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sfc /scannow kan ikke køre ?

sfc /scannow filbeskyttelsesfejl: Filer som er nødvendige for at windows kan køre korrekt skal kopieres til DLL-cachen. Mulige årsager: Du har indsat forkert CD-rom eller systemets CD-Romdrev virker ikke.

Den er den rigtige XP pro CD-Rom der bruges og jeg har ikke umiddelbart problemer med CD-Rom drevet.

Det er en ny installation, der efterfølgende er partitioneret om med Partition Magic og opdateret med servicepacks og opdates.

Hilsen ny XP bruger  / Lydtek.
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. februar 2004 - 17:57 #1
Hvis du er derinde, hvor du får mulighederne-forsøg igen eller spring over, så bliv ved med at tryk på- forsøg igen.
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 18:09 #2
og har du 2 drev eks brænder/cd-dvd/drev så prøv at skifte drev
Avatar billede lydtek Nybegynder
18. februar 2004 - 18:39 #3
Jeg har forsøgt med mit DVDRW drev, hvilket ikke blev bedre. Jeg trykkede "forsøg igen" ialt 257 gange og fik mig arbejdet gennem den blå bjælke. Jeg kunne dog ikke se at den lavede noget efterfølgende - så gad vide om den overhovedet har læst noget fra CD-rommen - jeg kan ikke finde en logfil til sfc ! Mon det er fordi det er et DVD drev, selv om det lyder usandsynligt !      /Lydtek
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. februar 2004 - 19:42 #4
det eneste jeg lige ka få øje på...ku der mon være røget nogle system filer under ompartitioneringen med Partition Magic ? bruger selv PM og har ikke fået fejl..endnu :) og så lige et spørgsmål,hvad er det du skal reparere via SFC ? for det ku jo være vi ku løse det på anden vis.. du ka jo prøve med en repair,men det er jo lidt overkill når du lige har installeret..
Avatar billede magictouch Nybegynder
18. februar 2004 - 19:55 #5
Jeg trykker også vanvittigt mange gange;( hvorfor vil du køre sfc?
Avatar billede lydtek Nybegynder
18. februar 2004 - 20:42 #6
Jeg har tidligere haft et spørgsmål omkring problemer med at installere programmer med 16 bit installerfiler. Dette problem har jeg endnu ikke løst og forsøger mig frem. Har 2 sprit nye maskiner m. Asus P4P800 deluxe, P4 3 GHz, 2 GB RAM, Seagate Baracuda SATA drive og ekstra audiolager diske på VIA Raidkontroller som skal installeres med XP til at køre i lydstudie med pgr. Cubase SX. Kommer fra 98SE og er derfor ny på XP og skal derfor lige ind i de forskellige arbedsmetoder og redskaber. Vil bare så gerne forstå og være selvhjulpen på systemet. Tænker at sfc prg. ala "kontrolpgr. til systemfiler" som jeg brugte på 98. Vil gerne udelukke hardware og systemfilfejl.      Hilsen Lydtek.
Avatar billede magictouch Nybegynder
19. februar 2004 - 07:47 #7
Ja, vi har mødtes før ang. 16 bit;) kig her: http://support.microsoft.com/?kbid=314495
Jeg tror at når sfc ikke har fundet noget, og hardware kan du tjekke i kontrolpanel-system-enhedshåndtering, og se om der er gule trkanter
Avatar billede lydtek Nybegynder
19. februar 2004 - 14:19 #8
Ovenstående supportside har jeg checket uden at være mit problem kommet nærmere. Alt på maskinen ser umiddelbart ud til at køre rigtigt, så hvorfor den ene maskine kan installere programmerne og den anden ikke, er mig fortsat en gåde. Tak alligevel. Vedr. SFC kommandoen er det åbenbart ikke ualmindeligt, at man skal trykke "forsøg igen" mange gange, så jeg tillader mig at lukke spørgsmålet her.      /lydtek