Avatar billede lydtek Nybegynder
16. februar 2004 - 02:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

16 bit Win prg kan ikke køres ! Flere prg. vil ikke installere.

XP-pro på Asus P4P800 Deluxe med SATA disk og ATI Radeon 9600 med servicepack 1 og alle vigtige winopdates smat biosopdate vil ikke køre installation af flere af mine programmer. Det er som om selve setup eller install-filen ikke kan køre. Umiddelbart efter at have kørt setup vises fejl: 16 bit windows program kan ikke køres - filen XXX kan ikke findes eller en af de tilhørende kompnenter magler. kontroller stien og biblioteker !!!

Jeg har en maskine næsten magen til, hvor der var samme problem, der dog mirakuløst forsvandt fra det øjeblik til det andet og efterfølgende kunne installere alle programmerne.

Maskinerne skal køre musikstudier med Cubase SX og er derfor tweaked til audio.

PS: Jeg er ny i dette forum, der ser lovende og kompetent ud.

Hilsen en frustreret lydnørd.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 08:33 #1
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2004 - 14:04 #2
lydtek >>  velkommen. Da du er ny herinde ,kan du med fordel tage et kig på denne side: http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede lydtek Nybegynder
16. februar 2004 - 16:22 #3
Dejligt med respons på ens frustrationer - TAK. Har forsøgt flere af tingene uden held under mit skift fra 98SE til XP. Jeg var bange for at det var hardwarefejl, biosfejl eller min opsætning og tweaks af XP. Det lyder dog som om, at det er et kompabilitetsproblem i forhold til XP. Det er dog svært for mig at acceptere, at jeg har 2 næsten ens maskiner kørende og kun den ene har problemet - der en kun lydkortet til forskel, vorfor jeg overvejer at lave en ghost fil med prg. installeret og overføre den til problemmaskinen og efterfølgende installere lydkortet. Men en lidt Anders And måde at søge problemet afhjulpet. Håber stadig at nogen har en løsning til at rette/ændre installationsprocessen, idet programmerne kører fint når først installeret. Indtil da læser jeg videre på nettes mange sider og forsøger mig frem - hulk.  /Lydtek
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 17:21 #4
Nævn lige navnet på et af programmerne, det ku´være nogen kendte til det!
Avatar billede lydtek Nybegynder
16. februar 2004 - 17:42 #5
Programmerne er primært dir. X plugins til Cubase SX musik-platformen. Eksempelvis BBE Sonic Maximizer, der tidligere blev supportet af www.cakewalk.com men også mit virusprogram Nortons Antivirus 7,5 Cooperate Edition driller. Det mærklige er stadig at min ene maskine pludelig overvandt sine besværligheder og efterfølgende har kunnet installere prg. med 16 bit installer shields uden problemer. Det er kun installationsprocessen der volder problemer.  /Lydtek
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 18:00 #6
Setup/install filen kan også gøres kompatibel til w95/98 prøv det.
Tjek i jobliste ctrl+alt+del om du har det her kørende:http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/wowexec/
Avatar billede lydtek Nybegynder
16. februar 2004 - 18:20 #7
Kære Magictouch. Jeg har forsøgt at køre setupfil i alle kompatibilitetsafskygninger uden held. Også forsøgt blot at kopiere dll filerne ind i plugins mappen - virker heller ikke, det skal installeres. Jeg har ikke /wowexec/ kørende. Er det fordi du tror det løser problemet ?    /Lydtek
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 18:51 #8
Kan tænkes;) skriv i cmd:wowexec exe -Ok
så bliver den aktiveret
Avatar billede lydtek Nybegynder
16. februar 2004 - 19:52 #9
Hjalp desværre ikke med : wowexec.exe  øv øv øv men TAK.      /Lydtek
Avatar billede lydtek Nybegynder
16. februar 2004 - 21:24 #10
Der må være noget helt galt med maskinen - helt nye downloadede filer, eksempelvis Aspi vers. 471 fra Adaptec til XP vil heller ikke installere - skriver samme 16 bit prg. fejl. Kan jeg måske checke hele installationen ved at køre repair fra XP CD-rommen ??? Hvad er det bedste systemcheck-værktøj til XP. Har været glad for Norton Utilities Systemcheck til 98 og savner noget lignende til XP ???  /Lydtek
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. februar 2004 - 06:45 #11
Et check for (evt) beskadigede system filer er: Start-Kør: sfc /scannow med win cd i drevet.

Og hvis du vil lave en repair, så gør det på den måde her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Avatar billede lydtek Nybegynder
17. februar 2004 - 20:26 #12
Forsøgte sfc /scannow: Win filbeskyttelse - nødvendige flier kopieres til DLL cachen. Lykkedes dog ikke ( CDrom eller xp fejl). Tror jeg forsøger med en helt ny installation. Har fornemmelse af at problemerne er relaterede til SATA disken. Tak for opmærksomheden - særligt til dig magictouch, hvorfor du alligevel skal have lidt point. Hilsen Lydtek.
Avatar billede lydtek Nybegynder
17. februar 2004 - 20:31 #13
Hmm mon jeg ikke kan give point fordi det kun er kommentarer og ikke svar ? Tak skal du (magictouch)i al fald have for opmærksomheden. Mvh. Lydtek.
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. februar 2004 - 22:16 #14
Ingen årsag;) men træls det ikke lykkedes;=(
Avatar billede lydtek Nybegynder
05. april 2005 - 21:25 #15
OPFØLGNING - KONKLUSION: Programmerne på NTFS partitionen skulle blot installeres fra et Fat32 drev, så fungerede alt som det skulle. Der kan man bare se. Ti-hi.

                        Hilsen LydTek
Avatar billede hcma Novice
05. april 2005 - 21:58 #16
kan altså også køre på NTFS:
http://www.hcma.dk/kan_ikke_aabne_program_16.htm