Avatar billede wong Nybegynder
15. februar 2004 - 16:04 Der er 8 kommentarer

Se hinandens diske på netværket?

Mig og min bror kunne godt tænke sig at kunne se hinanden på netværket..

men det virker ikke helt..
jeg kan sagtens se der står hans navn men når jeg prøver at trykke på ham siger den: \\Anders er ikke tilgændelig. du har mugligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource

Netværksstien blev ikke fundet.

Skal man gøre mere end at hedde det samme Arbejdsgruppe også selvfølgelig dele diskerne..

Jeg vil blive meget glad hvis en kunne hjælpe
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 16:07 #1
bruger I xp, eller hvilke OS bruger I ?
Avatar billede wong Nybegynder
15. februar 2004 - 16:07 #2
XP
Avatar billede gf400 Nybegynder
15. februar 2004 - 16:09 #3
har du lavet en ipx?
Avatar billede wong Nybegynder
15. februar 2004 - 16:10 #4
hmm hvad er det?
Avatar billede wong Nybegynder
15. februar 2004 - 16:10 #5
Men det burde da ikke være så indviklet?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 16:12 #6
I skal bruge samme arbejdsgruppe.
HVis i skal kunne gå på Internettet samtidig - så skal i installere en ekstra protokol til lokalnetværk , f.x. ipx/spx.
Når det er gjort så kør guiden netværksinstallation og svar på spm. på begge pcér
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 16:20 #7
og så skal i bare dele noget på pcérne - så virker det
Avatar billede nmh Nybegynder
15. februar 2004 - 16:20 #8
Har I en router?
Hvis ja, burde det ikke være nødvendigt at installere IPX protokollen.
Hvis I hver højreklikker på en mappe og vælger deling og derefter vælger at dele mappen ud, så alle har både læse og skriveadgang burde I kunne udveksæe filer.
For at få forbindelse gør sådan:
Højreklik på netværksforbindelser og vælg søg efter computer.
Skriv så her navnet på den anden maskine. Så burde den komme frem.