Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 14:06 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Winlogon.exe bruger 99% CPU

Jeg sidder her med en PC, hvor winlogon.exe konstant bruger 99% cpu, hvilket bevirker at PC'en er total ubrugelig.
Efter et hurtigt kig på her på siden, kan jeg se at jeg nok skal hente Hijack This og generere en log.
Desværre er der ikke nogle af de link jeg kan finde til programmet der virker.
Er der en der kan hjælpe mig med at fremskaffe programmet?
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 14:07 #1
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 14:15 #2
Tak for det.
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 14:21 #3
Og kom så bare med loggen, så skal vi nok få den tjekket
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 14:25 #4
Hehe, det gik fint i fejlsikret tilstand, men det er der jo ikke en pind der starter op.
Nu er jeg lige igang med at få det startet op på normal vis, men PC'en er jo noget langsom.
Smider loggen ind lige så snart den er genereret.
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 14:27 #5
ok
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 15:11 #6
Jeps, lang om længe blev den færdig.
Jeg har x'et vores domæne, så der er en grund til x'erne, det er ikke en fejl.
Synes ikke der står det helt store i loggen, men her er den:

Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 14:56:37, on 12-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\Program Files\lotus\notes\ntmulti.exe
c:\pavfn\platinum\Pavsrv51.exe
c:\pavfn\platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\tp4mon.exe
C:\pavfn\platinum\APVXDWIN.EXE
C:\pavfn\Remupd.exe
C:\Program Files\ACT\SideACT.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ScanInicio] c:\pavfn\platinum\inicio.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] c:\pavfn\platinum\APVXDWIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Agente] c:\pavfn\Remupd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\RunServices: [PandaScheduler] c:\pavfn\platinum\Pavsched.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: SideACT!.lnk = C:\Program Files\ACT\SideACT.exe
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = xxx.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = xxx.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = xxx.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = xxx.dk
Avatar billede arlet Juniormester
12. februar 2004 - 15:20 #7
Det var ikke sidste nye version, der lå der, det er det nu. Så hent den lige en gang til. der skal stå 1.97.7 øverst i loggen.
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 15:21 #8
ok
Avatar billede thomasd Nybegynder
13. februar 2004 - 08:39 #9
Her er den sidste nye log.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 08:33:29, on 13-02-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\lotus\notes\ntmulti.exe
c:\pavfn\platinum\Pavsrv51.exe
c:\pavfn\platinum\AVENGINE.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\tp4mon.exe
C:\pavfn\platinum\APVXDWIN.EXE
C:\pavfn\Remupd.exe
C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ScanInicio] c:\pavfn\platinum\inicio.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] c:\pavfn\platinum\APVXDWIN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Agente] c:\pavfn\Remupd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\RunServices: [PandaScheduler] c:\pavfn\platinum\Pavsched.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = xxx.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = xxx.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = xxx.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = xxx.dk
Avatar billede fromsej Praktikant
13. februar 2004 - 09:02 #10
Vejledningen er lavet af brugeren Resten.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

6:Lav kaffe, og slap lidt af i ventetiden.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

8:Få hentet og installeret alle opdateringer.
Avatar billede arlet Juniormester
13. februar 2004 - 09:50 #11
Ja, der er ikke noget snavs i din log, så du kan prøve at lave en repair.

Inden du laver den, så kunne du prøve en sfc /scannow først, det kunne være.

klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet.

Den tjekker og reparer dine systemfiler
Avatar billede thomasd Nybegynder
13. februar 2004 - 12:26 #12
Tja, nu prøvede jeg repair.
Da det andet tog 100 år og en julekalender.
Men problemet er der stadigt.
Nu må MS dælme komme med et svar.
Ringer til dem nu.
Avatar billede thomasd Nybegynder
19. februar 2004 - 09:10 #13
Tja, så fandt jeg ud af det.
Det viser sig, at der kan opstå en konflikt mellem nogle bestemte IBM BIOS versioner og nogle af sikkerhedsopdateringerne fra Microsoft.
Så det hele blev løst ved at opdatere Bios.
Ellers mange tak for kommentarerne.
Kan i ikke lige ligge et svar, så i kan få nogle point.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. februar 2004 - 09:53 #14
Dem tager du bare selv, vi var jo ikke i nærheden af at komme med en løsnig.
Avatar billede thomasd Nybegynder
10. marts 2004 - 21:07 #15
Spørgsmålet lukkes