Avatar billede leahcim Juniormester
12. februar 2004 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Aktivere en mp3-fil og stoppe en midi-fil med et klik.

Hej Eksperter.

Jeg har lavet en side hvor der skal aktiveres en mp3-fil, med noget livemusik. Når disen loades, startes en midi-fil.

Det jeg gerne vil, er at når man klikker på mp3-ikonet, starter mp3-filen og midi-filen stopper. Jeg kan ikke få mp3-filen startet overhovedet.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

/Leahcim

Sitet ligger på www.gransoe.dk og det er under fanen "Repertoire" det skal være.
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2004 - 13:42 #1
noget i denne stil:  http://www.hcma.dk/music.htm
Avatar billede leahcim Juniormester
12. februar 2004 - 14:04 #2
Det er lige det jeg mangler.

Det virker, nu kan jeg starte mp3-filen, men midifilen kører bare videre. Kan den ikke stoppes
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2004 - 15:13 #3
så skal du lave noget i samme stil.
Er din midi-fil lagt ind som baggrundsmusik ??
Avatar billede leahcim Juniormester
12. februar 2004 - 15:29 #4
Ja, den er med repeat, så den kører hele tiden.
Jeg mener at have set det virke på en eller enden side, men jeg kan slet ikke huske hvor eller hvornår.
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2004 - 16:02 #5
så skal du sætte timer på - ikke repeat, der er jo ikke noget som kan stoppe baggrundsmusikken.
Jeg ville sætte din "start-musik" ind nøjagtigt som din mp3  og ndre "autostart=false" til "autostart=true" - på denne måde starter musikken automatisk når siden loades. Man trykker så på stopknappen for at standse den og kan så gå videre med den eller flere andre.
Det vil så nok være en ide at du skriver noget i retning af: For at stoppe "startmusikken" skal du trykke på stopknappen i denne afspiller. Du kan så vælge at benytte en af de andre afspillere (hvis du har flere) og høre noget andet musik o.s.v..........