Avatar billede janfrost Nybegynder
12. februar 2004 - 11:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk og bredbånd

Jeg overvejer at lave trådløst netværk mellem en stationær og bærbar PC (Presario 2166)men er i tvivl om det vil betyde en betydelig hastighedsnedgang. Jeg har kabel-bedbånd med en god hastighed. Jeg ved, at der er forskellige hastigheder på trådløse netværk,men hvad skal jeg vælge, hvis jeg fortsat vil have en høj hastighed på både den stationære og bærbare?
Avatar billede levithan Nybegynder
12. februar 2004 - 11:34 #1
internet hastigheden får ingen betydning, du vil ikke kunne værke nogen hastighedsforskel. Hvis dit hjemmenetværk er 100 mbit vil du ca. falde til 50 mbit hvis du køber det nyeste udstyr. ellers ligger trådløst på 11-13 mbit.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. februar 2004 - 11:35 #2
bedste trådløse udstyr = 50 mbit
dårligste = 11-13 mbit
Avatar billede janfrost Nybegynder
12. februar 2004 - 11:58 #3
Hvis det ikke påvirker internet-hastigheden hvad er det så man måler med mbit, og hvorfor er det så bedst med 50 mbit?
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 12:03 #4
Selv om du laver WLAN, skulle det ikke gerne have indflydelse på hastigheden af din internet forbindelse.
Med mindre den selvfølgelig er hurtigere end 11Mbit.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. februar 2004 - 12:09 #5
du skal vælge et accesspoint der kører dual channel 802.11G standard. den vil i praksis komme tæt på 54 Mbit båndbredde. Din Internet forbindelse skal så være så bred som muligt.
Avatar billede janfrost Nybegynder
12. februar 2004 - 12:14 #6
Min inernetleverandør skriver sådan om hastigheden jeg har: (2048)512/512 kbit/s. Er det så ok med 11 mbit(som er det billigste, kan jeg se) eller skal jeg vælge 50 mbit?
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 12:31 #7
Hvis det kun er din internet hastighed der bekymrer dig, så er 11Mbit rigeligt.
Vil du have god hastighed mellem Pc'erne, skal du vælge 54Mbit.
Som jeg dog læser det er det din internet forbindelse der bekymrer dig.
Så det burde kunne klares med den billigere 11Mbit løsning.
Avatar billede janfrost Nybegynder
12. februar 2004 - 12:45 #8
Du har helt ret, thomasd. Det er internethastigheden, der bekymrer mig. Jeg har ikke
behov for netværk mellem de to PC´er. De kører hver for sig (en arbejds-PC og en fritids-familie-PC). Jeg vil bare nødigt, at der sker en nedsættelse af hastighden, nå,jeg tager den bærbare med mig rundt i boligen/kontorerne.
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 12:49 #9
Det behøver du ikke at bekymre dig om.
Da du max kan trække 2Mbit på din Internet forbindelse er der jo et stykke op til max på WLAN'et.
Bruger det selv derhjemme, med stort set samme konfiguration og der er ingen problemer.
Avatar billede janfrost Nybegynder
12. februar 2004 - 12:51 #10
Tak for hjælpen.
Avatar billede thomasd Nybegynder
12. februar 2004 - 12:53 #11
Det var så lidt.
Tak for pointene.