Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. februar 2004 - 11:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Database med mailsize

Hej eksperter
Er der en der ved om der findes en nsf der henter navn, mailname og size i ?
eller kan den laves rimeligt simpelt ?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. februar 2004 - 11:24 #1
Hvis du har en Administrator, findes den oversigt under files - når du har markeret det bibliotek maildatabaserne ligger i.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. februar 2004 - 11:45 #2
Jo, det har set, men lige netop i det "view" kan jeg ikke printe !!!.
Og jeg ville gerne have lavet en base der samler disse få oplysninger, så man kan gå ind i den og evt. klikke på en commandoknap som optaterer til aktuel size.
Avatar billede karstenv Nybegynder
12. februar 2004 - 12:18 #3
Der findes ikke en database som viser det men du kan jo lave en der viser lige det du vil se/printe. Kan man se det i en adminklient, kan du osse få det vist i en database.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. februar 2004 - 13:40 #4
Databasen CATALOG.NSF indeholder en liste over alle databaser på serverne/domænet.
Umiddelbart er databaser kan det være at nogle databaser er skjulte i oversigten (dem som har fået sat indsillingen "Don't show in catalog", men det kan man også omgå ved at modificere oversigterne i CATALOG.
//Jörg
Avatar billede karstenv Nybegynder
12. februar 2004 - 13:54 #5
Den kan dog være lidt svær at få over blik over da der står en masse andre ting osse.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
12. februar 2004 - 15:07 #6
Jo, "catalog.nsf" ser fornuftig ud. Burde man ikke kune tilføje størrelsen på databaserne i viewet ?
Avatar billede jogii Nybegynder
12. februar 2004 - 16:01 #7
Nu du siger det ... selvfølgelig, det troede jeg der var. Jeg husker ihvert tilfælde mange gange at have sorteret databaser pr. størrelse hos kunder. Måske var det standard i R5. Du kan lave din egen oversigt som en kopi eller rette en eksisterende oversigt til så den passer, med fare for DesignTask og opgraderinger fjerner dine tilføjelser igen.
Avatar billede jogii Nybegynder
12. februar 2004 - 16:03 #8
Undskyld, det er mig der roder rundt. Der findes en passende oversigt i LOG.NSF under Usage -> By Size
Så er den vist hjemme igen :-)