Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. februar 2004 - 09:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Upload af hjemmeside

Jeg har gennem længere tid brugt frontpage 2000 og w98. Dette helt (næsten :-)) uden problemer.. Nu har jeg så fået w 2000 og så starter festen! Nu kan jeg ikke bruge ftp'en i frontpage. Den forsøger, men kommer så med meddelelser om "serverudløb" osv. i den dur.
Er der nogen herinde der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
10. februar 2004 - 09:34 #1
øhm... hvad skal du da også bruge den til? har du ikke et username og et pass til den ftp du prøver at connecte til? for så kan du jo bare tage og gøre det du skriver ftp://Username:password@"ip addr. til serveren"
også smide dine sider ind den vej fra...
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. februar 2004 - 12:56 #2
hvis du ikke får rettet dit problem kan du jo altid overveje at downloade et andet ftp program, jeg bruger CuteFTP til at uploade min side med, og det virker helt perfekt og er nemt at finde ud af.
CuteFTP kan downloades her: http://tucows.tdconline.dk/preview/195122.html
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
14. februar 2004 - 10:47 #3
Jeg har ikke så god forstand på dette med ftp... Men jeg laver hjemmesiden i Frontpage og har derfor syntes det var lettest at udgive den i samme. Tidligere har jeg prøvet mig lidt frem med et andet ftp-program, men kan ikke hitte rede i det! Jeg prøver at hente stefmeister's forslag.. Og håber det kan lade sig gøre.. Men hvorfor det andet ikke dur mere er jeg da stadig interesseret i!
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
14. februar 2004 - 11:45 #4
Jeg har nu prøvet at hente to forskellige ftp-programmer uden held. De var lette at gå til, men når jeg vil connecte udløber tiden.. Det er som om der er et eller andet der er lukket. Jeg håber der er hjælp at hente!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
14. februar 2004 - 13:22 #5
hmm... det er meget mystisk at den skriver det med tiden er udløbet.
prøv at kontakte dem der hoster dit web site, og hør om de ved hvorfor den gør sådan...!
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
14. februar 2004 - 13:28 #6
Det tænkte jeg også først på.. Men jeg har problemer med to hjemmesider og det er forskellige hosts! Så jeg regner med at det er hos mig problemet er!
Jeg har med held gjort flg.: skrevet ftp://(navnet på serveren). Derefter logget mig ind. Så kunne jeg lægge de opdaterede filer ind i servermappen. Det er bare lidt besværligt..
Avatar billede stefmeister Nybegynder
14. februar 2004 - 23:48 #7
hmm... det er meget mystisk alligevel...
har du kan du i frontpage sætte den til passive mode? det hjælper nogen gange mod andre problemer i hvert fald...!
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
15. februar 2004 - 09:06 #8
Hvor gør jeg det henne, stefmeister? Måske jeg er blind, men jeg har kigget det hele igennem uden at finde det!
Avatar billede stefmeister Nybegynder
15. februar 2004 - 12:40 #9
jeg ved det ikke med frontpage men i ftp-programmer der er det inde i options. I CuteFTP er det inde der hvor man tilføjer en ny ftp-addresse -> edit og pasv. mode. Men jeg ved det ikke helt i andre ftp-programmer.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
28. august 2004 - 12:23 #10
Spørgsmålet lukkes!