Avatar billede bjacob1 Nybegynder
09. februar 2004 - 11:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er bærbar god nok?

Hej
Har kig på en ny bærbar og har set en på tdc.dk. Det er en Webtech Note 6900. Specs. kommer her:

Mobil AMD Athlon XP2200+ processor
512 MB DDR RAM
40 GB harddisk
15" XGA TFT skærm
Kombineret DVD/CD-RW (brænder) 8x24x10x24 drev
ATl M9000 Radeon 64 MB grafikkort
Windows XP Home Edition Styresystem

Er der nogen der kender til denne notebook? Hvis ja er den værd at købe?

mvh
Bcop
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
09. februar 2004 - 11:31 #2
Jeg synes at den er dyr hvis man ser på hvad man får.
Jeg ville personligt selv kun købe en centrino maskine. De fås også i den prisklasse, ser om jeg kan finde et link.
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 11:32 #3
hhmmm. synes godt nok det ser dyrt ud ; den har kun en strømslugende AMD processor... !  og 11.000 kr !!

Gå efter Centrino platformen med strømbesparende CPU'ere - dette giver mindre varmeudvikling og derf mindre behov for en larmende blæser ! (hvilket igen sparer på strømmen)

Se denne omfattende artikel om vlag af bærbar samt vigtige komponenter !
http://www.eksperten.dk/artikler/133
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
09. februar 2004 - 11:34 #4
Se: http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=139481
Skærmen er mindre, men opløsningen er højere.

Bla. trådløst netværk, lang batteritid, dvd/cd-rw,
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 11:36 #5
Du bør overveje Asus M6800N-modellen hvis du vil spille på den og bruge den til DVD og grafisk arbejde og andre krævende programmer (systemkrav stiger konstant!).
Den er med 15" skærm vejer blot 2,7 kg

Den er nærmest lydløs mht. blæseren, p.g.a Centrino-platformen, da dette betyder mindre varme og dermed mindre behov for en larmende blæser.

Den har det nyeste grafikkort til bærbare : et Radeon 9600 pro + det er en Centrino maskine. Dens VGA-ram er dedikerede ram - dvs. den skal ikke dele ram med resten af konfigurationen (modsat shared ram som de fleste andre!)

Dette gør den bl.a. god til at afspille DVD-film og også på længere sigt spil og større programmer!

M6800N har 512 MB ram som desuden er 333 mhz (max 2 GB ram ialt)- mod de mere normale 266 mhz på FSB'en

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65017 (den lille med 40 mb HDD og 256 mb ram)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65019 (med 60 GB HDD og 512 MB ram)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
09. februar 2004 - 11:39 #6
Eller http://www.snabel-a-computer.dk/Noteit4500.html
Dog har jeg personligt ikke gode erfaringer med snabel-a's computerer, tastaturet er skrøbeligt.

Til gængæld har jeg nu en zitech (som er en bmobile http://www.bmobile.dk/cl50/index.html med zitech logo på), og den er jeg sq' glad for.
Avatar billede espersen Novice
09. februar 2004 - 11:40 #7
Det ser ikke ud til at maskinen fra Zitech har seperat VGA, hvilket klart er at foretrække, da delt grafik for det første beslaglægger en del af dine ram + er en flaskehals i forhold til dedikerede VGA som er i den Asus.
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
09. februar 2004 - 19:56 #8
Tak for hjælpen!