Avatar billede loudrup Nybegynder
09. februar 2004 - 10:14 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Nyhedsbrev på hjemmeside

jeg vil gerne give mine brugere mulighed for at tilmelde sig vores nyhedsbrev. Brugeren skal bare indtaste sin mail adresse, og så er det meningen at de skal modtage vores nyhedsbrev automatisk. Jeg er helt på bar bund. Jeg har søgt på nettet og også fundet forskellige koder men jeg kan ikke finde ud af at rette dem til så de virker for mig. Er der nogen der har noget der kan bruges, eller kender til en kode fra et eller andet sted, som er nem at have med at gøre? Jeg ved godt at der skal være noget database med, men jeg har brug for hjælp til at få det op at køre.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
09. februar 2004 - 10:18 #1
Prøv evt. Announce Mail:  http://phpwebscripts.com/announcemail/
Se det bla. i brug her: http://www.flykending.dk/
Avatar billede binderup Nybegynder
09. februar 2004 - 12:30 #2
Afhængig af hvilken version af Dreamweaver du bruger så har du mulighed for at lave en masse database arbejde direkte inde i DW (du skal have version MX/mx 2004)

Med Dreamweaver er der nogle tutorials der viser arbejdet med et fiktivt firma, Trio Motors. Følg disse eksempler og så skulle du gerne vre i stand til at lave det selv. Linket hammerhead har givet er beregnet til en server som har php understøttelse samt en mysql db.

Men jeg vil anbefale dig at se DW's eksempler igennem og så selv lave det - der skal nemlig ikke meget til for selv at kunne lave en database løsning.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. februar 2004 - 13:50 #3
Tjek evt. tutorials på www.html.dk i asp, så kommer du langt.
Avatar billede loudrup Nybegynder
09. februar 2004 - 21:09 #4
Binderup, jeg vil prøve at se om jeg kan finde ud af en løsning i Dreamweaver. Jeg arbejder med Dreamweaver MX så måske kan programmet hjælpe mig i gang. Hvis jeg har problemer kommer jeg lige igen. Ja, jeg har kigget på de links som hammerhead har givet mig men det virker ikke helt som det jeg har brug for.
Avatar billede binderup Nybegynder
09. februar 2004 - 21:35 #5
http://www.macromedia.com/devnet/mx/dreamweaver/

Se evt på ovenstående side om der ikke skulle være noget hjælp der?