Avatar billede no24 Nybegynder
09. februar 2004 - 01:05 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Link der gør det muligt at downloade en fil

Hvordan får jeg et link ind på en side, der gør, at en anden person kan downloade en fil fra mit websted???
eks.: http://www.detjodet.dk/uddannelsesplan.htm
hvor filen hedder uddplan.tif
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 01:18 #1
du laver "bare"linket direkte til filen
<a href -"http://www.dinside.dk/filen.tif>her skriver du den tekst der skal være aktiv</a> så kan din tif fil downloades
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 01:18 #2
undskyld <a href="http://www.dinside.dk/filen.tif">her skriver du den tekst der skal være aktiv</a>
Avatar billede no24 Nybegynder
09. februar 2004 - 01:34 #3
Jeg kender godt metoden - men det virker altså ikke helt efter hensigten her. Jeg kunne forestille mig, at det fordi filen måske fylder over 50 MB. Nå men jeg har ændret min adgangskode til ftp serveren midlertidigt, så min modtager kan gå ind på mit domæne og hente den ned - (Jeg har fuld tillid til modtager)
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 01:41 #4
Det kan du da godt, idet du husker at ftp er en usikker metode og at dine passwords og brugernavne overføres i klart sprog, (hvilket de jo også gør når du selv bruger din ftp klient.) FTP er velegnet til overførsel af filer, den er faktisk lavet til netop dette
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2004 - 12:16 #5
du kan få filen til at fylde meget mindre hvis du laver den om til *.pdf.
*.tiff fylder jo uhyggeligt meget.
Avatar billede no24 Nybegynder
10. februar 2004 - 23:26 #6
Hov bufferzone - Jeg troede, at jeg havde accepteret svaret igår, men bedre sent end aldrig - OK.
Catbody - Den person, som skulle have filen, havde bestilt den som tif. fil, og normalt brænder jeg bare en cd og sender frem, men i den her omgang, kom jeg for sent til postkassen. Men du har ret - PDF forever.
Avatar billede stefmeister Nybegynder
12. februar 2004 - 13:00 #7
du kan også pakke din .tif fil ned i en .zip fil og droppe den på hjemmesiden, så burde det ikke være noget problem med at downloade den med <a hret="http://www.ditnavn.dk/dinfil.zip">Tryk her for at downloade</a>
Avatar billede no24 Nybegynder
14. februar 2004 - 13:42 #8
Ja,ja stefmeister - Så skal man jo lige ha
Avatar billede no24 Nybegynder
14. februar 2004 - 13:44 #9
Ja,ja stefmeister - Så skal man jo lige ha' et zip program først, og de er vist nok ikke freeware mere, så vidt jeg husker - ellers vil jeg da gerne have et link...
Avatar billede hcma Novice
14. februar 2004 - 13:49 #10
Du kan da bare downloade "evaluation version" af WinZip
http://www.winzip.com/downwzeval.htm
Avatar billede hcma Novice
14. februar 2004 - 13:51 #11
Men jeg forstår ikke rigtigt det med at du ikke i dette tilfælde kan transformere til PDF.
pdf'en vil jo have det hele indlejret.
Avatar billede no24 Nybegynder
14. februar 2004 - 14:03 #12
Det er fordi, den person som sidder som modtager åbenbart ikke ved, hvordan man laver en pdf fil om til en tif, og da jeg helst ikke vil være belærende i forhold til modtageren, er jeg lídt ydmyg og leverer, hvad der ønskes fra modtagerens side af.
Jeg havde foriøvrigt hørt, at evaluation versionen kun var blevet tilgængelig som købe version med dertilhørende navneskift, men man skal jo høre meget for ørerne falder af - ikke sandt?
Avatar billede no24 Nybegynder
14. februar 2004 - 14:04 #13
PS - catbody - tak for linket...