Avatar billede mmmtm Nybegynder
06. februar 2004 - 15:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vedhæftninger "forsvinder"

På en formular (klient)  der i et rich text field, indeholder vedhæftede filer og/eller hotspots - "forsvinder" (nogle af) disse i ny og næ. Man kan få dem frem igen, ved at stille sig efter noget tekst (som står før der hvor de burde være) og trykke "delete" til de kommer frem. Det sker også nogle gange at ikonerne til vedhæftninger ikke er synlige.
Kender nogen problematikken og løsningen ?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
23. februar 2004 - 16:18 #1
et cache problem måske?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. februar 2004 - 16:34 #2
cache hvor ?
Det er på alle maskiner dokumenterne optræder sådan..
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
24. februar 2004 - 16:49 #3
Notes klienten har jo chache.dsk filen, det var den jeg havde i tankerne. Men når det er et problem på alle klienterne så tror jeg ikke det er her hunden ligger begravet.

Så har jeg umiddelbart ikke noget at byde ind med.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
24. februar 2004 - 17:11 #4
Det er såmænd også på web...
Bortset fra at man nogengange på webben, kan se de dokumenter man ikke kan se i klienten - men kun nogen gange.
Satser på at det forsvinder med R6...
Avatar billede mmmtm Nybegynder
28. februar 2004 - 11:06 #5
lukker
Avatar billede mmmtm Nybegynder
11. marts 2004 - 21:50 #6
Ikke så sjovt...efter opgradering til R6 (den seneste, ka' ikke huske hvilken version den er oppe på) - forsvinder almindelig tekst også i ny og næ....
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
12. marts 2004 - 11:20 #7
Det lyder ikke som et hit.

Sker det i en eller flere databaser?
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. marts 2004 - 14:03 #8
Umiddelbart kun i en. Og kun på een formular. Det sker tilsyneladende ved linjeskift. Man kan straks se det, ved at hvis man sætter et dokument i editmode, kan man ikke se "klammen" der afslutter feltet.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
13. marts 2004 - 12:18 #9
Hmmmmm, kan det tænkes at designelementet af en eller anden grund ikke er på topppen?

Er databasen, så du kan tage en kopi af den og se om det samme problem opstår i kopien? Hvis du kan det, så prøv det, på den måde bliver alle designelementer 'oprettet på ny' og hvis du skulle være en fejl på formen er den forhåbentlig blevet elimineret.

Hvis databasen ikke kan fungerer som selvstændig databaes (dvs det ikke er ligetil at tage en kopi) kunne du forsøge dig med en kopi af formen inde i basen. Eller endnu bedre oprette en ny form og kopiere felter etc over på denne.

Jeg ved det lyder hokus-pokus, men nogen gange er Notes jo den vestlige verdens svar på sort magi ;-)

En anden indgansvinkel kunne være at se efter (endnu en gang) om der skulle være nogle scripts der påvirker det pågældende rtf.