Avatar billede loudrup Nybegynder
06. februar 2004 - 10:12 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

lave en søgefunktion i Dreamweaver MX

Jeg vil gerne lave en søgefunktion på mit site, men jeg har ingen anelse om hvordan man gør det. Det er meningen at brugeren skal kunne søge på forskellige ord. Det skal selvfølgelig kun være på mit site at der skal søges. Er der en nem måde at gøre det på? Er der nogen der har en kode der er færdiglavet som jeg bare skal tilpasse (sikkert med noget hjælp, da jeg ikke er særlig god til kodning). Der skal vel også være en database med nogle søge ord eller noget lignende. ER der nogen der kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 10:25 #1
er det ikke noget som dette du skal have fat i ???  : http://www.freefind.com/
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 10:44 #2
den skulle du nemt kunne få inkluderet på dine sider ;o)
Avatar billede binderup Nybegynder
06. februar 2004 - 12:57 #3
På Macromedia's exhange er der nogle extensions der kan klare det job: http://www.macromedia.com/cfusion/exchange/index.cfm
Avatar billede loudrup Nybegynder
06. februar 2004 - 14:57 #4
Jeg tror faktisk at jeg kan bruge en af de to muligheder. Jeg vil derfor gerne dele pointene mellem jer. Kan i begge give mig en tilbagemelding så jeg kan give jer begge point. TAk
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 15:06 #5
et svar!  binderups løsning vil nok være den som bedst kan integreres ordenligt på siden side rent designmæssigt, da du undgår et benytte en extern tjeneste (evt. mod betaling) - mens mit forslag måske er det nemmeste.
Avatar billede binderup Nybegynder
06. februar 2004 - 15:08 #6
og endnu et svar. Jeg ved at der ligger en søge extension ved Macromedia's site for jeg fik en search extension med da jeg købte Studio MX 2004 - den har vist tidligere været med på et af deres resource kits.