Avatar billede rishoej Nybegynder
05. februar 2004 - 08:41 Der er 8 kommentarer

kvittering for modtagelse af e-mail

Godmorgen.

Når jeg sender e-mails har jeg indstillet min PC til anmodning om kvittering for læst og modtaget mail. Nogle af dem som modtager mails fra mig sender ikke denne kvittering og når jeg har spurgt dem siger de, at der ikke kommer en anmodning på deres skærm.Jeg vil da mene, at det er et spørgsmål om indstillinger, men hvor gør man det?

Hilsen
Anders Rishøj
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. februar 2004 - 08:43 #1
Jeg ved ikke helt hvordan de enkelte programmer fungere, men hvis du anmoder om en kvitering i Outllok tror jeg ikke at eks, Groupewise gør det,

Jeg tror at det med at bede om en kvitering kun fungere fra outlook til outlook osv osv

men er ikke sikker

MC
Avatar billede summer Mester
05. februar 2004 - 08:59 #2
Nej det burde også virke mellem OE og OE og OE og Outlook. Det er min erfaring at det gør det. Modtagerne er jo ikke forpligtet til at kvittere for at åbne mailen. Jeg mener ikke modtagerne kan indstille til ikke at modtage anmodningen om kvittering, men alene afsenderen. Måske tager jeg fejl.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
05. februar 2004 - 09:06 #3
OE og Outlook er jo også stadig M$ produkter, jeg mener bare ikke det virker fra eks Outlook til Groupewise

MC
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2004 - 11:06 #4
Nogen af dem modtager måske over webmail, der bliver man jo ikke bedt om at sende kvittering :)
Avatar billede rishoej Nybegynder
05. februar 2004 - 11:39 #5
Jeg har nu undersøgt, at dem som ikke kvitterer for modtagelsen er mail oprettet ved Tele Danmark.
Eksempelvis: flan@privat.dk
Avatar billede hcma Novice
05. februar 2004 - 14:23 #6
benytter MsO2000 og modtager mail via domæne og bliver ofte bedt om kvittering.
Avatar billede rishoej Nybegynder
05. februar 2004 - 14:44 #7
Vi prøver at lege lidt med tingene. Sagen afsluttes.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2004 - 22:24 #8
Det indstilles i xp (har eng. version)
Tools - options
Fanebladet preferences
Vælg knappen E-mail options
vælg knappen tracking options
her kan man sætte
spørg først
altid sende respons eller
aldrig sende respons