Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2004 - 23:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få nyt ip

Hej.

Hvorfor er det lige at jeg ikke kan få et nyt ip.

run->cmd->ipconfig /renew virker ikke.

Jeg har min router(10.0.0.1) og mig selv(10.0.0.4) Jeg vil have 10.0.0.2

Men kan ikke få lov. Nogle forslag ?
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:12 #1
Hvilket styresystem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2004 - 23:12 #2
ipconfig /release
dernæst ipconfig /renew
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:14 #3
Din router er sikkert sat o ptil at "lease" ip'er til den samme maskine. Det vil sige at din router tildeler dit netværks kort den samme IP hver gang nemlig 10.0.0.4
du skal ind i opsætningen på din router og slå det fra eller specifikt be om at din macadresse(netkortets id) for tildelt netop 10.0.0.2

Er du med?
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:15 #4
Men hvis routeren er sat til at "lease" kan man ikke release (men det er da helt 100 forsøget værd)
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2004 - 23:18 #5
Jeg gjorde som john stigers sagde. Og den gav mit netkort ip 0.0.0.0 og så kørte jeg renew og den fik 10.0.0.4
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:21 #6
prøv at gøre som jeg skrev så
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2004 - 23:26 #7
Jeg er desværre ikke så skarp til det med routere.. :/
Avatar billede squashguy Nybegynder
04. februar 2004 - 23:26 #8
I stedet for at bruge dhcp, kan du vel sætte din computer op med fast ip. Så bestemmer du jo helt selv, hvilken ip den skal have..
Avatar billede Six Nybegynder
04. februar 2004 - 23:32 #9
squashguy - det ser ud til at virke

smid svar
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 23:33 #10
din router har sin egen adresse (et ipnummer - den står i din manual) det skriver du så i dit adresse felt og derfra skal du lede efter et sted hvor der står leasetime eller lease eller noget i den stil. Håber det hjælper
Avatar billede Six Nybegynder
05. februar 2004 - 01:05 #11
Har fået skiftet ip.. nu er mit problem, at det ikke virker somom min router åbner nogle porte, selvom jeg angiver hvad den skal åbne.

har slået alle firewalls fra jeg kan se. inkl. den i windows xp. Hvor kan jeg se hvilke porte jeg har åben ? Findes der ikke et websted der kan udskrive en liste over åbne porte?