Avatar billede henninga Novice
04. februar 2004 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

XP driller i netværk med win2000 AD

Jeg har et netværk med:
1 stk win-2000 server - Active Directory - DNS - fast IP
14 stk win2000 klienter - DHCP
5 stk XP klienter - DHCP
1 stk NT-4 Printer server - fast IP
2 stk netværks printere - Fast IP
ADSL router fra TDC som kører DHCP server

Problemet er XP-maskinerne og adgang til netværket.
Jeg kan fint logge domænet på en XP med admin kode og få adgang til andre computere og printere.
Når jeg så logger på domænet som bruger skal jeg angive bruger&Password når jeg vil se på nogle delte drev eller printe. Helt på samme måde som hvis computeren ikke var medlem af domænet. Og jeg kan vælge at "Gemme Password" som så gemmes (og virker) indtil jeg logger af.

Er der noget som skal slåes fra på XP for at den benytter tilladelser givet i domænet?
Avatar billede cbennike Nybegynder
04. februar 2004 - 22:46 #1
Jeg er lige med på en lytter der ;-)
Avatar billede freespace Nybegynder
07. februar 2004 - 21:05 #2
Er det XP home eller XP pro...
Jeg har en server 2000 og klient Xp Pro, der virker det fint...
Avatar billede henninga Novice
08. februar 2004 - 01:16 #3
XP Pro.
Jeg tror det har løst sig selv. Der går åbenbart et stykke tid inden det hele er opdateret og XP'en er helt godkendt af AD, så de er blevet enige om de tildelte rettigheder.
Avatar billede freespace Nybegynder
08. februar 2004 - 21:42 #4
okay... det var da godt at høre
Avatar billede henninga Novice
08. februar 2004 - 21:45 #5
Ja - ok
Jeg lukker spm nu.