Avatar billede meken Nybegynder
04. februar 2004 - 20:37 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Midten af skærm sløret!

Jeg har en 17" skærm hvor alt tekst/billede mm. er en smule sløret i midten. Det er som om der er lavet en cirkel i midten hvor alt er sløret.
Er der mogen der har en idé om hvad dette kan skyldes og om/hvordan det kan laves??

Min skærm er en AOC 17" 7Glr og
grafikkortet er et SiS 630/730 onboard grafikkort.

På forhånd tak!
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
04. februar 2004 - 21:09 #1
Det kunne måske være at den er ved at være ude af sync, det har typisk noget med alderen at gøre, men man kan osse være uheldig at få en Monitor der ikke er justeret ordentlig fra fabrikken.
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
04. februar 2004 - 21:11 #2
Det er kun en måde at ordne det, HVIS det er fordi at den er ude af sync! Så skal du have åbnet monitoren, og finde de to justerings "knapper", eller skruer som man så kan juster billedet med igen.
Avatar billede meken Nybegynder
04. februar 2004 - 21:12 #3
Fysisk? Kan man ikke nøjes med at stille på et eller andet i softwaren?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2004 - 21:47 #4
det er ikke synkronisering der mangler, billedet hverken ruller eller vælter, men er uskarp i midten.
som jogge skriver skal du ha' fat i den ene af de 2 regulatorer der sidder ved højspændingstransformatoren, den ene regulerer lyset op eller ned og den anden justerer fokus på billedrøret (der er ca. 8 kVolt her).

Pil bagstykket af, sæt et lille spejl op foran monitoren, start computeren og start et prøvebillede, reguler den knap med fokusering.
Hvis du tager den forkerte kan du se lyset forandre sig, så tager du den anden knap, det er fokusknappen.

Jeg finder en link til med hvor du kan hente et testbillede.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. februar 2004 - 21:48 #5
Avatar billede meken Nybegynder
05. februar 2004 - 15:02 #6
tak for hjælpen. Jeg tror det er slitage... og vil ikke ind og rode bag ved. :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. februar 2004 - 09:42 #7
takker for pointene..