Avatar billede hayat Nybegynder
04. februar 2004 - 15:37 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Materielle om retningslinier for IT-sikkerhed?

Jeg skal analysere arbejdsgange og komme med forslag til arbejdsgange og retningslinier til håndtering af IT-sikkerhed  (især når virksomheden rammes af virus).

Kan I hjælpe mig med finde nogle materielle (bøger, standarder og vejledninger) om emnet?

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2004 - 15:52 #1
Dnsk standart har udgivet en sådan (kan købes hos dansk standard), British Standard og iso også.

The orange Book (amerikansk standard findes her http://www.dynamoo.com/orange/
Rainbow series findes her http://www.radium.ncsc.mil/tpep/library/rainbow/

Ellers kik på www.nsa.gov og www.cert.com (www.cert.dk)
Avatar billede hayat Nybegynder
09. februar 2004 - 10:01 #2
Tak
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2004 - 14:37 #3
Hvis du har behov for yderligere oplysninger, har jeg en del om emnet, jeg er i gang med at blive CISSP certificeret
Avatar billede hayat Nybegynder
15. februar 2004 - 14:38 #4
jeg vil meget gerne vide mere om emnet og du skal nok få flere point :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2004 - 15:07 #5
Det behøves ikke, spørg bare, jeg har fået de point jeg skal have
Avatar billede hayat Nybegynder
15. februar 2004 - 16:12 #6
jeg skal til at skrive et projekt om IT-sikkerhed, hvor jeg skal skal beskrive/analysere processerne nu og komme med forslag til forbedrigner/ædringer. Det er en blanding af IT-revision og organisations processer. Det jeg har burg for, er en slags Metode/værktøj/vejledning/standard, som jeg kan følge i min analyse.
Avatar billede hayat Nybegynder
15. februar 2004 - 16:16 #7
jeg ved nemlig ikke, hvor jeg skal starte. Når man skal udvikle et system f.eks., så har man en metode (objekt oriented anlayse og design), hvor der nogle trin man skal i gennem og nogle diagrammer, som man kan bruge. det er sådan noget jeg mangler her
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2004 - 16:35 #8
Jeg kikker lige mit materiale igennem, og vender tilbage (nok først i morgen hvis jeg når det til da). Der er en masse forskellige modeller at tage af, lidt af hængig af hvad der er focus på.
Avatar billede hayat Nybegynder
15. februar 2004 - 16:48 #9
ok
Avatar billede hayat Nybegynder
28. februar 2004 - 17:53 #10
Hej Bufferzone!

Du havde lovet mig, at du ville give mig noget materielle om metode til procesanalyse i forbindelse med IT-sikkerhed. Håber at du har fundet noget :)

God weekend