Avatar billede wise Seniormester
04. februar 2004 - 13:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Løsning til central styring af out of office, fx ved feie

Hej Eksperter

Er der nogle af jer der kender til smarte løsninger omkring out of office.
Vi har primært det problem at hvis en medarbejder er syg ville vi gerne kunne aktivere dennes OOO så kunderne får info.

I den nye version kan jeg som administrator aktivere dette (uden at de sendes i mit navn), men kan man ikke lave noget smartere så receptionen kan gøre dette - uden at de får administrator adgang...

Kan man evt benytte muligheden med mailrules på serveren??

Hvad gør i andre??
Avatar billede wise Seniormester
04. februar 2004 - 13:18 #1
skulle have stået sygdom ved overskriften :-(
Avatar billede noteshotline Nybegynder
08. februar 2004 - 01:16 #2
I version 6 kan man sætte agenter til at køre på vejne af et bruger ID, selv om det er en anden der aktiverer agenten. Så teknisk kan det lade sig gøre, men jeg har ikke lige prøvet at lade trediepart aktivere.

Jeg vil godt advare mod at aktivere OOO for andre - jeg blev en gang trukket 3 ugers ferie, da jeg havde hjulpet en anden. Jeg fik dem dog igen senere ;-)

/Hans Holt
Avatar billede wise Seniormester
09. februar 2004 - 11:10 #3
Jep, og jeg har også enkelte gange aktiveret ooo for folk på denne måde.
Men nu er jeg ene it mand her og leder derfor efter en løsning hvor fx receptionen (som jo netop ikke har admin adgang) kan aktivere den...

Kan man evt lade en agent læse vores "fraværsbase" igennem og ativeere OOO for folk?