Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 10:11 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Overvågning af åbne porte.

Findes der et program der er istand til at vise hvilke porte på computeren der er åbne.
Og vise når der er trafik på dem.
Gerne også hvem der bruger dem (ip adresse/navn)
Gerne som open source.
Det er ikke en firewall jeg søger. Det har jeg.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2004 - 11:22 #1
Programmet snort kan noget at dette. Snort eret intrution detection system, der overvåger nettrafikken og fortæller dig når noget suspekt er i gang. Fås til linux og wirdows, open source. http://www.snort.org
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 11:37 #2
Det er sikkert rigtigt.
Men jeg kommer ikke til at bruge dette foreløbig.
Det var noget mere enkelt jeg havde i tankerne.
Men jeg lader spørgsmålet være åbent. Der kan måske dukke noget op.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2004 - 15:37 #3
De eneste programmer der, mig bekendt, holder øje med porte er firewalls. Dette er bare ikke nok, da de logger alt hvad der sker, lovligt, mistænkeligt, og ulovligt. Et intrution Detection system kikker i firewall logen (bl.a.) og fortæller dig når der sker noget mistænkeligt.

Det at holde øje med en port er ikke nok. Ofte vil en hacker bruge alle porte, og det er således den samlede trafik der afslører ham. Mange angreb bruger også bruger også modificeret lovlig trafik på lovlige porte, hvorfor de er vandskelige at opdage, hvis du ikke har overblik over den samlede kommunikation
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 23:18 #4
Så. Det ser ikke ud som den store respons.
Det du skriver gør det heller ikke helt så enkelt som jeg ønskede det. Tak for oplysningen. Det kan være jeg finder ud af mulighederne senere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. februar 2004 - 23:19 #5
takker, ellers vender du bare tilbage her
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2004 - 08:32 #6
Ja. Utvivlsomt :)