Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2004 - 11:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

lukke porte m.m.

tjekkede lige min pc via http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?productid=symhome&langid=ie&venid=sym

jeg har EZ Frirewall fra Etrust - den sagde jeg skulle lukke for UPnP (Universal Plug and Play) - hvordan gør jeg det?

Og så skal jeg lukke for port 5000 da denne kan komme ind: Sokets de Trois v1.
Hvordan?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2004 - 12:02 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2004 - 12:04 #2
Se http://grc.com/default.htm de tre musketere øverst på siden. Programmet længst til venstre lukker den.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. februar 2004 - 12:08 #3
Fra etrust hjemmeside:

How do I open or close (block) ports?

Summary:

How do I open or close (block) ports?

This Document Applies to:
eTrust EZ Firewall version 3.7
eTrust EZ Firewall version 3.7.150.6
eTrust EZ Firewall version 3.7.179.11
eTrust EZ Firewall version 3.7.179.12
To upgrade to the latest version at any time, click here.
Resolution:

Normally EZ Firewall (EZ FW) dynamically opens and closes ports. From the Programs Panel, when you give an application rights to access the Internet, that application will be designated as trusted. If the application requires incoming connections to function correctly, then you may also need to apply server rights. This can be found in the Programs panel. EZ Firewall will allow you to open specific ports (this is basically opening a small hole in the firewall, to let certain incoming connections take place).

To do this, please follow these instructions:

Go to Firewall -> Main -> Internet Zone Security.
Click on the Custom button.
Under the “High Security for Internet Zone” heading, scroll down to where the following settings are listed:
Allow incoming UDP ports
Allow outgoing UDP ports
Allow incoming TCP ports
Allow outgoing TCP ports
Check the box beside the desired setting (to open ports for a specific program, check the software manufacturer's support site for specific port information.
A field will appear below, where you can type in a port or range of ports.
Click OK.

See Also:

Services and Ports
Advanced port information

If this document did not help you answer your question(s), please Click Here to contact a Web Support Representative.

Related Categories:

TOP > eTrust EZ Firewall > eTrust EZ Firewall 3.7
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2004 - 12:31 #5
tak :)