Avatar billede qhp Nybegynder
03. februar 2004 - 11:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af MS Office på en Terminal server (Win2000 server)

Jeg har en Windows 2000 Server med Terminal Service aktiveret. Jeg kan ikke installere MS Office 2000 på maskinen. Det kræver en "TermSrvr.mst" som ikke ligger på CD´en. Jeg ved ikke om der skal bruges en speciel version til Terminal Server ?
Avatar billede anuseren Nybegynder
03. februar 2004 - 11:35 #1
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;224313&Product=Off2kset

en anden gang... kig på microsoft.com når det er microsoft produkter du har at gøre med.
Avatar billede qhp Nybegynder
04. februar 2004 - 10:36 #2
Tak skal du have. Jeg havde forsøgt og fandt kun frem til at der skal bruge termsrvr.mst filen inkluderet i Office Resource Kit, men denne kit har jeg ikke.
Avatar billede giza Nybegynder
05. februar 2004 - 09:34 #3
Hej
Jeg har lige haft samme problem...
Jeg afinstalleret Terminal services´en
Installeret Office 2000
Og så Ind med Terminal serven igen og så kørte det....

PS.. Husk update serven efter installation af Office...
Avatar billede qhp Nybegynder
07. februar 2004 - 20:49 #4
Det er fint du kan omgås systemet på den måde. Men det er ikke den anbefaldede måde at installere Office på i en Terminal miljø. Se følgende link:

http://www.mtgtech.com/mst_instructions.htm
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
07. februar 2004 - 20:53 #5
der er forskellige officer versioner

Nogle kan instaleret på enkelte maskiner "Workstations" og andre kan køre server niavou
At du kan omgå dette ved hjælp af giza´s inlæg vil jeg mene at du fortager dig et brud på Microsofts licens regler, for som sagt der er forskel på de 2 versioner

du skal have fat i en office til terminal server brug, mener en coperatet edition er hvad du skal have

det er i vertfald det vi bruger men der heder det hele bare 2003

MC
Avatar billede qhp Nybegynder
09. februar 2004 - 08:45 #6
I følge ovenstående link mener jeg ikke det har noget at gøre med forskellige versioner, heller ikke med brud på Microsofts licens regler. Jeg skal bare en en Office licens pr. tilsluttet PC. Herunder er et uddreag af reglen:

"Every device that connects to a terminal server will need to be properly licensed for its own terminal server usage, in addition to being licensed appropriately to use other applications and servers. Dedicate a license for Office for every computer on which you plan to use Office...
A customer has portable computers that already have Office XP licensed and installed on them. The users of these portable computers occasionally connect to a terminal server to run Office remotely while they are using a dial-up connection. The customer does not need to acquire any more Office licenses in this case; the devices are already licensed to run Office. It does not matter whether Office is run locally or remotely on a terminal server."