Avatar billede janbangm Nybegynder
03. februar 2004 - 09:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Onclick og asp

Hej

Jeg ved ikke om jeg er helt galt på den. Jeg vil prøve at lave det sammen menusystem som der er her: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Jeg har lavet dette

<html>

<head>

<title>Helpdeck</title>
<script>
function opdater()
{
parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp';
}
</script>
</head>
<body>
<%
Dim objconn, objrs, strQ
Set objConn= Server.Createobject("adodb.Connection")

objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=c:\inetpub\wwwroot\rammeside\Helpdeksk.mdb;"
sql = "SELECT Kode, Tekst, Len([kode]) AS Udtryk1 FROM menutabel WHERE (((Len([kode]))=1)) ORDER BY Kode;"

SET OBJRS = objConn.execute(sql)
Response.write "<Select size= '10' name ='valg1' onclick = opdater() >"
while not objrs.eof

Response.write "<option>" & objrs("Tekst") & "</Option>"
objrs.movenext
Wend
%>
</SELECT>
</body>

Men hvordant får jeg det man har vagt med over til næste side. Kan jeg lave en session variable

Jan
Avatar billede jernespand Nybegynder
03. februar 2004 - 09:46 #1
function opdater('menuitem')
{
parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp?menuitem='&menuitem;
}
og

Response.write "<Select size= '10' name ='valg1' onclick = opdater('valg1') >"

og så på asp siden skriver du i asp koden
menuitem=request("menuitem")
Så vil menu item være det valgte menulink
Avatar billede jernespand Nybegynder
03. februar 2004 - 09:47 #2
sessionsvariabler er ikke en so god ide da det dræner computeren for ram ved mange besøgenede
Avatar billede jernespand Nybegynder
03. februar 2004 - 09:48 #3
function opdater('menuitem') skal være function opdater(menuitem)
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 09:48 #4
du kan lægge på den værdi, du har valgt, på URL'en:

parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp?valg1=' + document.getElementById('valg1').options[ document.getElementById('valg1').selectedIndex ];

Men det pæneste ville være at submitte et formular

/nute
Avatar billede janbangm Nybegynder
03. februar 2004 - 09:49 #5
Jeg prøver
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 09:50 #6
jernespand >> ved dit eksempel, skal du gøre sådan:

parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp?menuitem=' + menuitem.options[ menuitem.selectedIndex ];

'menuitem' er et object af typen 'Select' så du kan ikke sende det med over. & bruges i ASP, ikke javascript

/nute
Avatar billede janbangm Nybegynder
03. februar 2004 - 10:15 #7
Først. Jeg er ikke god til det her.
Nute
Jeg har det her
<script>
function opdater()

{
parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp?valg1=' + document.getElementById('valg1').options[ document.getElementById('valg1').selectedIndex ];
}

</script>
</head>
<body>
<%
Dim objconn, objrs, strQ
Set objConn= Server.Createobject("adodb.Connection")

objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=c:\inetpub\wwwroot\rammeside\Helpdeksk.mdb;"
sql = "SELECT Kode, Tekst, Len([kode]) AS Udtryk1 FROM menutabel WHERE (((Len([kode]))=1)) ORDER BY Kode;"

SET OBJRS = objConn.execute(sql)
Response.write "<Select size= '10' name ='valg1' onclick = opdater() >"

while not objrs.eof
' parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp';
Response.write "<option>" & objrs("Tekst") & "</Option>"
objrs.movenext
Wend
%>
</SELECT>
</body>

Er det rigtigt og hvad bruger jeg på side 2 for at få fat på valg1
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 10:19 #8
Request.QueryString("valg1")

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 10:20 #9
hovsa ... du skal også lave en 'id' attribut på din select:

Response.write "<Select size= '10' name ='valg1' id='valg1' onclick = opdater() >"

/nute
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 10:24 #10
hovsa nummer 2 ... du skal også have med 'value' til sidst i dit java script:

parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp?valg1=' + document.getElementById('valg1').options[ document.getElementById('valg1').selectedIndex ].value;

/nute
Avatar billede janbangm Nybegynder
03. februar 2004 - 10:36 #11
Du må undskylde. På side2 bliver valg1 = [object]

function opdater()

{
parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp?valg1=' + document.getElementById('valg1').options[ document.getElementById('valg1').selectedIndex ];
}

</script>
</head>
<body>
<%
Dim objconn, objrs, strQ
Set objConn= Server.Createobject("adodb.Connection")

objConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=c:\inetpub\wwwroot\rammeside\Helpdeksk.mdb;"
sql = "SELECT Kode, Tekst, Len([kode]) AS Udtryk1 FROM menutabel WHERE (((Len([kode]))=1)) ORDER BY Kode;"

SET OBJRS = objConn.execute(sql)
onse.write "<Select size= '10' name ='valg1' id='valg1' onclick = opdater() >"

while not objrs.eof
' parent.frames[1].location.href = 'menu2.asp';
Response.write "<option>" & objrs("Tekst") & "</Option>"
objrs.movenext
Wend
%>
</SELECT>
</body>
Avatar billede janbangm Nybegynder
03. februar 2004 - 10:40 #12
Hvad ikke set dit sidste indlæg. Nu er variablen tom
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 10:43 #13
det er jo fordi du ikke sætter en value på din option:

Response.write "<option value=""" & objrs("Tekst") & """>" & objrs("Tekst") & "</Option>"

/nute
Avatar billede janbangm Nybegynder
03. februar 2004 - 10:48 #14
Tak skal I have. Det blev nute løsning jeg brugte.

Nute vil du sende et svar
Avatar billede nute Nybegynder
03. februar 2004 - 10:49 #15
svar