Avatar billede rickyd Nybegynder
02. februar 2004 - 22:41 Der er 6 kommentarer

åben port 25 og 22

Jeg leach'er efter aftale på naboens åbne trådløse netværk, jeg har win XP og sygate personal firewall. når jeg laver en port scan finder den at min port 25 og 22 er åben.. INGEN porte er stealth... Har jeg åbne porte? eller er det på en eller anden måde vores fælles forbindelse jeg scanner???? kan jeg på nogen måde scanne min port .....
low tech besvarelser om muligt tak!
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. februar 2004 - 23:19 #1
Jeg formoder du bruger et online værktøj ala scan.sygate.com

Her får du oplyst din offentlige ip (eller på www.myip.dk). Dette er den ip du scanner.

Hvis den ip du får ved ipconfig er forskellig fra den offentlige, er det ikke din egen computer du scanner.
Avatar billede rickyd Nybegynder
02. februar 2004 - 23:28 #2
ja.. forskellige ip adresser! det er så ikke min egen computer jeg scanner...!!  Kan jeg scanne portene på min egen computer med den her f.eks? http://download.com.com/3000-2653-10171938.html
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. februar 2004 - 23:44 #3
Du kan godt scanne dig selv, men indefra. Dvs du får ikke indblik i, hvad din firewall blokerer.
Avatar billede rickyd Nybegynder
02. februar 2004 - 23:58 #4
det bliver jeg ikke meget klogere af... findes der ikke programmer der kan scanne mig selv udefra???
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2004 - 09:32 #5
hvis din nabo har en alm router også! så er det ikke din computer du scanner! men routerens porte! og de vil ikke være stealth.
Avatar billede erp Nybegynder
22. februar 2004 - 01:09 #6
Du skal bruge to maskiner på samme net for at scanne....
F.eks. kan din "venlige" nabo scanne dig og omvendt da i jo begge sidder på samme net, og ikke bliver nattet gennem routeren.