Avatar billede daasen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Canon digitalkamera - Software starter ikke automatisk

Hej!

Jeg har fået nyt digitalkamera - et Canon Powershot A80.
Der følger noget software med fra Canon: Zoombrowser, som bruges til at hente billeder fra kameraet og gennemse dem.
Den software skal gerne starte, når jeg tilslutter kameraet til USB-porten, men når listen over registrerede programmer kommer frem, er den tom, og jeg kan ikke gøre noget.
Hvad er galt (Jeg kører Windows 2000).

Mvh.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
01. februar 2004 - 14:38 #1
Ja - det er (endnu) en kendt fejl i Windows. Hvis Imaging er registreret som application til en event på et Canon Camera, og der også er andre events, så bliver listen tom.
Du løser det ved at sørge for, at kameraet er tilsluttet og tændt.
Så går du ind i Control Panel og vælger Scanners and Cameras.
Derefter markerer du dit Canon kamera og vælger Properties.
Under faneblad Events finder du (blandt andet) Zoom Browser og Imaging, og her fjerner du krydset ud for Imaging.
Hvis du så disconnecter kameraet og prøver igen, så burde det virke.
Avatar billede daasen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:39 #2
Bingo - tak for hjælpen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. februar 2004 - 14:42 #3
den fejl er rettet i SP 4 til Windows 2000, så du kan også bare installere SP 4

Den virker nemlig fint på min Win2000 SP4 med mit Canon IXUS 330
Avatar billede daasen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:45 #4
OK - det var egentlig en bedre løsning. Det bør du også have de samme points for.
Jeg har lige lavet et nyt spørgsmål til dig - 459701
http://www.eksperten.dk/spm/459701
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. februar 2004 - 14:46 #5
læs venligts reglerne
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
§ 2.1.15
"udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål."
Avatar billede daasen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:50 #6
Nu har jeg taget dem selv, da jeg ikke gider have brok over at forsøge at være venlig, men jeg er ret sikker på, at reglen har en anden betydning.
Som jeg læser det, er reglen, at man ikke må dele et spørgsmål op i flere delspørgsmål for at få pumpet point-summen op - I det her tilfælde r situationen, at der indlæber et svar, efter at spørgsmål er lukket - der har altså ikke været forsøg på at pumpe points op, men kun på at belønne et godt svar.
Det kan jeg ikke se det forkerte i.

Jeg kunne godt tænke mig at få en coadmin kommentar, så nu anmedler jeg lige mig selv.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. februar 2004 - 14:52 #7
200Points er MAX for et spm, så det er skyttegaard der skulle have givet dem til den anden bruger.

plus du var meget hurtig til at acceptere det svar, så du gave faktisk dåligt nok nogen tid til at komme mere andre foreslag.

rkhdk / tidliger CoAdmin ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. februar 2004 - 14:53 #8
rettelse:

plus du var meget hurtig til at acceptere det svar, så du gav faktisk dåligt nok nogen tid til at komme andre foreslag.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. februar 2004 - 14:57 #9
og du kunne faktisk have undgået det ved at følge de vejledende point som der står når du opretter et spm:

let: 15
mellem: 30
svært: 60

hvis du så have sat 60 af, så kunne du uden problemer give 2 andre brugere 60 points for deres løsninger, selvom du havde lukket dette spm.
Avatar billede daasen Nybegynder
01. februar 2004 - 14:57 #10
OK - beklager.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
01. februar 2004 - 15:02 #11
Den kan jeg ikke have hængende på mig ;)
rkhdk: http://www.eksperten.dk/spm/459708
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. februar 2004 - 15:05 #12
jeg vil ikke have dem, behold dem
Avatar billede eagleeye Praktikant
01. februar 2004 - 15:28 #13
daasen >> angående din anmeldelse omkring regel 2.1.15 så det korrekt som rkhdk skriver det. Det tolkes som der kun må gives 200 poin for pr. spørgsmål og et spørgsmål er en "tråd" eller et nummer. Dette spørgsmål er tård nummer 459698 og for denne tråd kan der max gives 200 point. Så ved at lave et nyt spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/459701 og henviser til dette er det i mod regel 2.1.15

eagleeye / CoAdmin