Avatar billede krogsa Nybegynder
30. januar 2004 - 16:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjern Det Sidste "Tegn,Tal,Symbol" i alle felter

Jeg har en database i navisien jeg har fået over i en excel ark!
Men med et "," i slutningen af alle (17183x5) min felter dem vil jerg gerne have væk på en enklet måde!

Jeg har prøvet

Rediger > Erstat ( "," med "" ) Men jeg har nogen tal med komma i så den dur ikke!

og

Fucktionen > Erstat ( =ERSTAT(!lager2052;14;1;"") men der er problemet at mit komma ér forskellig steder da ikke taldene er lige store!

Ville være taknemlig for et hurtogt svar (derfor så mange point)

MVH Peter Krog
30. januar 2004 - 17:04 #1
Hvis du har indsat ovennævnte i a-kolonnen kan du i B1 indtaste:
=VENSTRE(A1;LÆNGDE(A1)-1)

Derefter kopierer du denne formel nedad til samtlige rækker.
30. januar 2004 - 17:06 #2
Hvis du skal bruge det i et separat ark kan du efterfølgende kopiere B-kolonnen, og på et nyt ark vælge Indsæt speciel, og vælge Værdier.
Avatar billede katborg Praktikant
30. januar 2004 - 17:08 #3
Har du importeret fra en textfil ? eller direkte fra navision ?

Hvis du har fra en tekst fil, så prøv at ændre importeringen, så du får isoleret disse ",", og undlad at importere dem.
Avatar billede kabbak Professor
30. januar 2004 - 17:17 #4
Maker området med dine data, og kør så makroen

Public Sub FjernKomma()
For Each C In Selection
If C.Value <> "" Then
If Right(C, 1) = "," Then
C.Value = Left(C.Value, Len(C) - 1)
End If
Next
End Sub