Avatar billede oesten Nybegynder
30. januar 2004 - 09:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Checke om en streng er tom

Kan man skrive et regex udtryk til at afgøre om en streng er tom? Jeg skal bruge det til et filter i MailWasher, der smider alt væk, hvor "From" og "Subject" er tomme.

Det skal siges med det samme at jeg er så godt som blank mht. regex
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. januar 2004 - 09:52 #1
^$
Avatar billede oesten Nybegynder
30. januar 2004 - 10:13 #2
Er det det hele? Hvorfor skal det så være så forbandet svært at finde noget på nettet, der kan fortælle mig det? Har du en link til en tutorial, der siger noget om tomme strenge?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. januar 2004 - 10:37 #3
Nej, det har jeg ikke. Virker det?

^ betyder at matche fra forrest på linien
$ betyder at matche til slutningen af linien

Når der ikke står noget imellem matcher man den tomme streng.
Avatar billede oesten Nybegynder
30. januar 2004 - 10:41 #4
Det virker faktisk! Så smid et svar til point'ene
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. januar 2004 - 11:08 #5
Det er nok for mig. Jeg samler ikke på point.
Avatar billede oesten Nybegynder
30. januar 2004 - 11:36 #6
OK, så returnerer jeg dem til mig selv! Tak for din indsats.