Avatar billede janmolgaard Nybegynder
25. januar 2001 - 13:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cookies i MANGE eksemplarer

Jeg er ved at få fyldt min disk op, og er derfor i gang med at rydde op :-)
Jeg opdager så at der under de enkelte brugere er flere systemdirectories med de samme cookies de ligger som subdirectories til:
C:\\Documents and Settings\\brugernavn\\Lokale indstillinger\\Temporary Internet Files\\Content.IE5
Hvad er der galt i mine indstillinger?
Avatar billede hanmo Nybegynder
25. januar 2001 - 13:12 #1
Der er intet galt. Hver bruger har individuelle instillinger, som bliver gemt der. Det gælder også internet filer, herunder cookies.
Hvis det er ens cookies, så er det fordi begge brugere har besøgt den samme side.
Avatar billede janmolgaard Nybegynder
25. januar 2001 - 13:14 #2
det kunne være tilfældet, men det er PRÆCIS de samme og med samme tidspunkter og med 4-8 kopidirectories pr bruger
Avatar billede hanmo Nybegynder
25. januar 2001 - 13:51 #3
Hmm.. lyder sært.
Hvad mener du med 4-8 kopidirectories pr. bruger??
Avatar billede janmolgaard Nybegynder
25. januar 2001 - 13:55 #4
Under ....Content.IE5 ligger i den ene bruger 12!irectories med navne som
\\61AR7TRF
EUO6QCY8
OXERWTMN
QRE1C9SX
\\QXAH0VW7
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. januar 2001 - 14:12 #5
De mapper under Temporay Internet Files kan godt være underlige .. meget!

Hvis jeg hopper ind i den mappe, kan jeg ikke se undermapper - og hvis jeg gør det med Norton Commander (tror jeg nok det var) - kan man se de nævnte mapper. Eller når man scanner for virus kan man se de ting.

Men hvis du køre med NTFS, kan du vælge at komprimere mappen - det giver en hel del plads besparelse!
Avatar billede janmolgaard Nybegynder
25. januar 2001 - 14:19 #6
Vil du komprimere hele \\Documents and Settings eller bare en del af den? Hvad betyder det for performance?
Avatar billede moa Nybegynder
25. januar 2001 - 14:31 #7
Jeg kan da forestille mig at man nedsætter performance ved at komprimere mappen, da indholdet vel så sagtens skal pakkes ind/ud for hver access.

Hvis det er et spg. om pladsmangel vil jeg tro det er smartere at justere hvor meget plads IE skal anvende til caching inde fra IE istedet (Tools / Internet Options / Temporary Internet Files / Settings) - lige hvordan dette påvirker cookies er jeg dog ikke klar over (men hvis det er en \"offentlig\" maskine med mange brugere, kunne du jo slå cookies helt fra, med de få ulemper det selvfølgelig indebærer)
Avatar billede spikey Nybegynder
25. januar 2001 - 14:31 #8
Det er meget normalt at de bliver delt op jo mere du er på internettet jo flere af disse folders for du.
Det er ikke kun cookies i de mapper der er også billeder og ting der er downloadet så du kan de tingene offline
Det plejer ikke fylde noget særligt men hvis du gerne vi af med em så kan du jo bare gå ind i din IE / instillinger og  så fjerne dem.
Avatar billede janmolgaard Nybegynder
25. januar 2001 - 14:37 #9
Om det er ret meget de fylder, mej kun 4 MB ialt, men det der undrer mig er at de er de så mange gange. Jeg kan godt acceptere der bruges plads til at cache.
Avatar billede spikey Nybegynder
25. januar 2001 - 14:41 #10
Ja den er meget nyttig også hvis man skal læse andres post uden at bruge derres password. (Utroligt at man ikke kan dække det som et sikkerheds hul