Avatar billede thomass28 Nybegynder
27. januar 2004 - 19:53 Der er 3 kommentarer

LAN med wireless

Hej alle

Jeg har et lille problem med mit netværk, jeg har en ADSL forbindelse som bliver delt. Til dette har jeg en firewall med indbygget DHCP server, den er så forbundet til en switch.
Firewall kan låse IP adresser til MAC adresser og denne funktion bliver brugt, desuden er der en maskine som kører syslog fra firewallen. Dette virker uden problemer.
Har nu fået fat i en Linksys router/wireless accesspoint. Den vil jeg gerne have op at køre, men jeg vil gerne have den til at køre på den måde at firewallen (192.168.0.1) giver de brugere som kobler op trådløst en IP adresse. Kan dette lade sig køre???
Forestiller mig at Linksysens (192.168.0.100) DHCP server bliver slået fra og det så kun er accesspointet som er aktivt, men vil dette virke?? (har prøvet uden held)

Mvh
Thomas
Avatar billede zenze Nybegynder
27. januar 2004 - 22:49 #1
Er Linksys' DHCP IP adresse ikke default: 192.168.1.1 - Så skal du nok beholde den indstilling, og  du kan så sætte klienterne til at starte fra 192.168.1.100 og fremefter.
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2004 - 23:02 #2
hvis du skal have den til det! så skal du se om du kan slå NAT og DHCP fra i routeren, så vil det kunne virke.
Avatar billede thomass28 Nybegynder
27. januar 2004 - 23:13 #3
zenze<< korrekt, men teknisk set skulle dette vel være ligemeget, har bare sat local lan ip til 192.168.0.100 i linksysen, (dette passer bedre ind i IP rækkefølgen i netværket)

kenp<< hmm, vil lige tjekke op du det som du siger...er lidt i tvivl om NATén..

Mvh
Thomas