Avatar billede evaalex Nybegynder
26. januar 2004 - 14:52 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Danske helligdage

Jeg har hørt/læst om en fil med danske helligdage, så jeg kan sætte dem ind i kalenderen. Jeg kan dog ikke finde filen. Kan I hjælpe mig?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

E Jørgensen
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2004 - 14:57 #1
Det er lidt afhængig af om du har en server til rådighed eller ej og hviklen version af Notes du kører.

I version 6 går du ind i kalenderoversigten, trykker på Tools/Værktøj handlingsknappen og vælger "Import holidays/Importer helligdage".

Disse hentes fra din serveres adressebog.

//Jörg
Avatar billede karstenv Nybegynder
26. januar 2004 - 15:07 #2
Og her kan du så osse selv lægge jeres egen "firma" helligdage/Fridage ind.

/KarstenV
Avatar billede evaalex Nybegynder
26. januar 2004 - 15:11 #3
Ja det ved jeg, men der ligger udelukkende andre landes helligdage. Har læst at man kan hente filen på http://www.lotus.com/home.nsf/welcome/denmark, men jeg kan ikke finde den. Tilsyneladende har andre også haft problemer med at finde den og har fået den tilsendt af en venlig sjæl?!
Avatar billede karstenv Nybegynder
26. januar 2004 - 15:29 #4
Har du overhovedet ikke de danske helligdage liggende? hvis du har så er det bare at rette dem til, for det er der ikke andre der gør for dig :-)

Jeg har de danske liggende men de er fra dengang som server(Names.nsf) blev oprettet på, dvs. ikke aktuelle.

Frem med kalenderen og ret dem til for år 04 min ven :-)
/KarstenV
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2004 - 15:31 #5
Så prøver jeg igen:
Hvilken version af Notes/Domino anvender du?
Er din server dansk?
Ligger der en "pubnames.ntf" ude på den?
Åben denne
Er det en dansk eller engelsk skabelon?

Gå ind i oversigten Configuration -> Miscelanious -> Holidays
Find "Denmark"

Kopier dem herfra med <copy/paste> til din servers adressebog.
Herefter kan du udføre importen

Hvis der ikke findes noget "Dansk" her så må du få en nyere udgave af serveren.

De "holidays" der i sin tid lå hjemmesiden hos Lotus udløb faktisk for noget tid siden og du ville alligevel ikke kunne anvende disse.
//Jörg
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2004 - 15:32 #6
Du kan også få en nyere udgave af pubnames tilsendt. Hvilken version af Notes har du?
Avatar billede evaalex Nybegynder
26. januar 2004 - 15:58 #7
Pyha... det var mange spørgsmål.

Til karstenv: Nej ikke en eneste dansk helligdag.

Til jogii: Jeg kører version 5.0.5. Jeg kan ikke umiddelbart se pubnames.ntf. Du skriver at jeg skal gå i oversigten Configuration - hvor finder jeg den? Serveren er dansk.

Det lyder lidt svært - jeg er ikke helt inde i tingene endnu, men det kommer vel. Og dette er vel bare en udfordring.
Avatar billede jogii Nybegynder
26. januar 2004 - 16:04 #8
Du kan få telsendt en database, som indeholder de danske (og andre) helligdage. Jeg husker desværre ikke hvor disse er placeret på en R5 NAB (Name and Address Book) og det kan være at dem fra D6 ikke er helt kompatible med R5, men det er et forsøg værd. Dog har jeg kun de "Forengelskede" som du efterfølgende selv skal oversætte til rigtig dansk.

Kunne I ikke tænke jer at opgradere serveren og klienterne? Der er mange gode nye ting i ND6 som vil glæde jer. Prismæssigt findes der nu en "Collaboration Express" licens, som koster noget i omegnen af 900 kr pr. bruger 1. år og ca. 250 de efterfølgende år. Serveren er inkluderet i prisen.
26. januar 2004 - 16:22 #9
Hvis du giver mig din e-mail adresse, kan jeg sende dig en NSF-fil med de danske helligdage i.
Avatar billede evaalex Nybegynder
26. januar 2004 - 18:20 #10
Til kaspertm: Tak det lyder godt, min e-mailadresse er:
evanynne@ofir.dk. Hvor placerer jeg filen henne?

Til jogii:
Det varer nok ikke så længe, før vi opgraderer. Men der er intet sikkert endnu. Tak for din indsats.