Avatar billede johanna Nybegynder
25. januar 2004 - 22:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Optimeret til Blinde

Hvordan optimerer man en side så den kan læses af blinde? Og kan det lade sig gøre når man bruger frontpage, og rammer?

Hvilke programmer bruger man evt. til at lave disse sider i?
Avatar billede perj Nybegynder
25. januar 2004 - 23:07 #1
Jeg kan ikke hjælpe dig, men måske kan du få lidt gavn af dette link: http://www.dbb.dk/Ditbibliotek/Labyrint/lab.asp
Avatar billede perj Nybegynder
25. januar 2004 - 23:17 #2
Avatar billede johanna Nybegynder
25. januar 2004 - 23:21 #3
Jeg kan faktisk godt bruge begge sider, og vil gerne uddele lidt points. Men det kræver nok at I sender et svar i stede for en kommentar.. :-)
Avatar billede perj Nybegynder
25. januar 2004 - 23:26 #4
ok
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 23:44 #5
Tror der skal ret meget optimering til for at en blind skal kunne læse en webside ;)

(jeg håber du mener svagtseende...)
Avatar billede johanna Nybegynder
25. januar 2004 - 23:47 #6
Nej, jeg mener blinde!

Der er mange kommuner mv. som har lavet siderne så de også kan læses af blinde. Hvordan ved jeg ikke endnu, men håber at finde ud af det.

Har hørt om noget med lydfiler (mp3) men om det er korrekt, ved jeg ikke.

:-)
Avatar billede perj Nybegynder
25. januar 2004 - 23:59 #7
Havde engang installeret et lille program som kunne den tekst man havde markeret. Den kunne gratis hentes her på det tidspunkt jeg testede den: http://www.adgangforalle.dk
Avatar billede perj Nybegynder
26. januar 2004 - 00:00 #8
som kunne den tekst = som kunne læse den tekst
Avatar billede perj Nybegynder
26. januar 2004 - 00:08 #9
>>john_stigers. Tror jeg vil give dig ret. Går da ud fra at en blind er en 100% svagtseende:-)
Avatar billede dmcn Praktikant
26. januar 2004 - 00:12 #10
Blinde kan sagtens besøge hjemmesider. De gør brug af en skærmlæser, lidt som den perj linker til. Vi har indtil flere blinde, der benytter www.just-eat.dk til at bestille mad via. :)
Avatar billede johanna Nybegynder
26. januar 2004 - 00:55 #11
perj: Tusind tak. Den fungerer perfekt :-) og er temlig smart synes jeg.
Avatar billede exp Juniormester
26. januar 2004 - 22:41 #12