Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:04 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Slette vandret streg

Hey...

Jeg sidder og skriver i word, hvor jeg har lavet nogle vandrette linier ved at lave et par ---- hvorefter jeg har trykket på enter, men nu kan jeg ikke slette dem igen :(

er der nogle som kan hjælpe?
Avatar billede fcs Novice
25. januar 2004 - 21:10 #1
Du bør kunne fjerne dem ved at stille dig på linien lige nedenunder og så trykke på slette-tasten (den med pil til venstre) et par gange.
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:14 #2
så hopper linien bare nedenunder markøren (ikke muse markøren, men den blinkende steg)
Avatar billede nmh Nybegynder
25. januar 2004 - 21:15 #3
Det går desværre ikke så let. Det med at bruge slette-tasten virker kun hvis man gør det meget hurtigt efter man har lavet den stygge linie.
Man må ikke have skrevet ret meget. Så virker det ike.
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:17 #4
hvordan gør man så, når man som jeg har fået skrevet en del?
Avatar billede fcs Novice
25. januar 2004 - 21:18 #5
Hvad så hvis du markerer linien over og linien under og så vælger en Cut?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 21:19 #6
ellers kan du markere linjen i margenen.. dvs, du skal ud til venste, indtil curseren ikke er tekstcurser eller hvad det nu hedder.. nu kan du prøve dig frem med:
1. delete
2. klip (ctrl + x)
3. shift + delete
Avatar billede nmh Nybegynder
25. januar 2004 - 21:22 #7
Jeg har kun kunnet få disse linier fjernet, ved at blokmarkere teksten før en sådan linie på nær de to eller tre nærmeste.
Så kunne jeg kopiere over i et tomt dokument.
Hvis man kommer for tæt på linien kommer den med.

Det er noget jeg har lært at holde mog fra, og jeg bruger den kun i sidehoveder.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. januar 2004 - 21:22 #8
du finder den knap i kontrolpanels linien der hedder "Udvendig ramme" og klikker to gange på den.... så er de(n) væk
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:23 #9
ingeting virker :(

jeg vil af med de forpulede linier!!! HELP....

hvorfor er de lavet så besværlige at komme af med?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. januar 2004 - 21:23 #10
(du skal lige markere lidt rundt omkring stedet hvor den ligger)
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:25 #11
jeg fik det lige skrevet inden jeg så dit svar spiffsen...
hvor siger du lige jeg finder det kontrol panel?
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. januar 2004 - 21:27 #12
ved mig ligger den oppe ved alle de andre knapper... Men prøv lige at klikke på "tilføj eller fjern knapper"(den lille pil ude til højre af kontrolpanelet) og så indsæt den knap der hedder "Rammer"
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:29 #13
aha....

men så rykker den sig bare op over det jeg har markeret :(
Avatar billede hasmi Nybegynder
25. januar 2004 - 21:33 #14
Marker området med nogle linjer over og under den uønskede linje.

Vælg Formater – kanter og skygge
klik i Ingen
Klik OK

Nu er de væk
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:35 #15
nej den er ikke....

den flytter sig op over det jeg har markeret :(
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. januar 2004 - 21:39 #16
så marker alt..... du skal markere ca. 5 linier over og under
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:41 #17
WEEEEE....
nu markede jeg HELE dokumentet, og gjorde som hasmi skrev, og så var ALLE linier væk i HELE dokumentet.... TAK!!!
og nu kan jeg fortsætte som et lykkeligt menneske :D

og tak for hjælpen alle sammen
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. januar 2004 - 21:50 #18
Nu havde jeg ellers lige det korrekte svar til dig. Hvis du markere linjen over den streg, så forsvinder stregen også.

For at undgå den streg for fremtiden, så gå i Autokorrektur, og fjern fluebenet ud for kantlinjer, så undgår du det for fremtiden. *S*
Avatar billede nmh Nybegynder
25. januar 2004 - 21:51 #19
Det var da herligt at få en løsning på dette kedelige problem. Jeg har lige talt med et par meget erfarne Word-brugere og de kunne kun sige, at man skulle holde sig fra den linie. Men nu kan jeg da lære dem noget.
Avatar billede hadaps Nybegynder
25. januar 2004 - 21:54 #20
hehe....

takker aovergaard, og nmh -> det er nok ikke den mest fikse løsning, hvis man har 50 linier, og kun skal have fjernet 1, men det virker :D
Avatar billede aovergaard Nybegynder
25. januar 2004 - 22:36 #21
Velbekommen. Man kan altid lære noget nyt *G*
Avatar billede Atoqaz Nybegynder
07. oktober 2013 - 16:50 #22
Marker afsnittet og tryk ctrl + Q indtil stregen forsvinder