Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 13:22 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Hvad siger i til ham her?

Hejsa!

Jeg er lige blevet færdig med www.onkelmor.dk. Hvad siger i til designet. Billeder og grafik + animationer kommer snart.

MVH

Lasse K
Avatar billede zimes Nybegynder
25. januar 2004 - 13:32 #1
Det ser da ok ud, loadtiden er i hvert fald god. Ved bare ikke om designet efterlader dig ret meget plads at udfolde dig på? Har selv haft det problem.
Men din storesøsters side kræver godt nok lidt ekstra arbejde. :)

Og hvad er det egentlig du vil give point for?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. januar 2004 - 13:34 #2
Jeg synes det er et lidt skægt layout du har valgt at bruge, som at læse i en avis. Det er nemt at navigere rundt på siden, synes dog at menuen der kommer frem på nogen sider, ude i højre side, er lidt for anonym. Jeg havde været inde på et par sider og havde egentlig ikke lagt mærke til dem.

Synes du skal prøve at live siden lidt op, med nogle små billeder især på forsiden, hvor der sagtens kan være et billede i højreside.

Synes du skal ændre din titel (index), da den ikke er så sigende.
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 13:38 #3
Titlen er lige en smutter. Billederne er som nævnt ikke klar endnu. Men hvis jeg ændre farven på undmenuern til rød, vil det så blive mere synligt?
Opdatere det lige
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
25. januar 2004 - 13:41 #4
Ja, synes du skal prøve at lave dem røde - meget gerne ligesom dit mail link på forsiden. Tror jeg der vil hjælpe!
Avatar billede zimes Nybegynder
25. januar 2004 - 13:41 #5
Måske også en alpha box omkring menuen i højre side ville hjælpe? Og lidt grafik her og der ville nok ikke skade.
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 13:45 #6
Den er opdateret nu. Er det bedre med menuerne? Jeg har opfordret min søster til at komme igang med sin hjemmeside, men der er ikke sket noget endnu :D
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 13:49 #7
Hvad mener du med alpha box. Grafik, tænker du så på streger eller et mønster mellem spalterne?
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 13:51 #8
Hvad med et lille musik loop i baggrunden? Kunne det pifte det lidt op.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 13:51 #9
ikke nemt at vurdere en sidens design, når der som sagt ikke er meget design i den.

synnes du skulle gøre siden færdig og så vende tilbage og få en vurdering af dette.

mvh.
Questis
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 14:02 #10
Jeg har også tænkt mig at vende tilbage når pics og animationer er oppe. Men jeg vil stadig gerne have lidt respons på siden.

I må under alle omstændigheder ihvertfald godt smide et svar, så jeg kan få fordelt lidt point.
Avatar billede henrikravndotnet Nybegynder
25. januar 2004 - 15:09 #11
en af de få flash-sites der også virker brugervenlig (overskuelig, go' loadtid og simpelt design) - glæder mig til at følge den.

Kunne godt tænke mig:
Når der kommer billeder på siden - lad dem følge designet... f.eks. sort/hvid/rød (sort/hvid billede men hvor det røde i billedet også er med - håber du forstår).
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 15:25 #12
Det har jeg også tænkt på. Jeg har tænkt mig at bruge trace bitmap på billederne så det bliver til vektor, i sort og hvid, og on mouseover så bliver sort skiftet ud med rød. Men jeg ved ikke om når man så vil se de rigtige farver så om det skal åbne i et popup vindue, eller om det skal loades ind i flash (dvs længere load tid)?
Avatar billede onkelmor Nybegynder
25. januar 2004 - 18:18 #13
zimes > vil du også have point?
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
27. januar 2004 - 21:08 #14
En god ide ville være en knap som kunne dræpe lyden, da nogle høre musik imens de surfer rundt på nettet