Avatar billede thrill Nybegynder
25. januar 2004 - 11:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Køb af god og prisrigtig 17" CRT skærm

Jeg skal bruge en 17" CRT monitor til en "kontor pc", og har tidligere haft gode erfaringer med Samsung. Skærmen skal min. kunne køre 85Hz i 1024x768.

Mit spøgsmål er nu, er Samsung stadig det man bør vælge ?

Jeg er lidt i tvivl om hvad de forskellige betegnelser dækker over NF - MB - DFX

F.eks. :

Samsung SyncMaster 757 DFX    17 / Skærm 1,663 kr.
Samsung SyncMaster 757 MB    17 / Skærm 1,339 kr.
Samsung SyncMaster 757 NF    17 / Skærm 1,366 kr.
Samsung SyncMaster 763 MB    17 / Skærm 1,075 kr.

Er den dyreste (DFX) den bedste - eller ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
25. januar 2004 - 12:37 #1
Hejsa
Ja Samsung laver stadig rigtig gode skærme og alle dem du omtaler er gode skærme. Mht. betegnelserne, så er der oftest ikke særligt stor forskel(hvis der ellers er nogen) på om den hedder NF eller MB - mange gange kan de mange forskellige betegnelser skyldes at de får forskellige navne alt efter hvor i verden de er beregnet til at udkomme.

Da din skærm skal bruges til kontorbrug, så ville jeg vælge den billigste skærm som opfylder dine behov.

Skipper
Avatar billede thrill Nybegynder
25. januar 2004 - 14:03 #2
Det lyder slet ikke så tosset! Min tanke går på om MB modellen er med helt flat billederør, 757 og/eller 763, som jeg ved det er med NF modellen ?

Jeg er også faldet over "753" serien, er den en tand under i kvalitet iforhold til "757" og "763" serien ?
Avatar billede egidiussen Nybegynder
25. januar 2004 - 15:28 #3
Hej igen
Det vil være mest logisk, at modelbetegnelserne er et udtryk for hvor ny modellen er - dvs. jo højere nummer jo nyere/bedre er skærmen. Du kan desuden finde mere information på producentens hjemmeside.

Skipper
Avatar billede thrill Nybegynder
28. januar 2004 - 00:22 #4
Tak for hjælpen!