Avatar billede pentium Nybegynder
25. januar 2004 - 00:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl efter ISA installation.

Hejsa

Jeg har lige installeret Win2003.
Der efter ISA Server.
Så ISA service pack 1.
Så HotFix 255.
Og F.Pack til ISA.

Men jeg får en MMC fejl. Når jeg vil starte ISA Management op.

"MMC connot open the file C:\Program Files\Microsoft ISA Server\MSISA.MSC"

Er der nogle der har nogle gode ider?
Avatar billede pentium Nybegynder
25. januar 2004 - 00:56 #1
MMC cannot open the file C:\Program Files\Microsoft ISA Server\MSISA.MSC
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2004 - 10:29 #2
Se dette link: http://www.isaserver.org/tutorials/installon2003.html

Læg mærke til punkt 15. (Det er måske her det går galt, bare et skud).
The ISA Server services are installed. You will see a warning balloon informing you that ISA 2000 will cause Windows to become unstable. Close the balloon, remove the checkmark from the Start ISA Server Getting Started Wizard checkbox, and then click OK in the Launch ISA Management Tools dialog box.

:-)
Avatar billede pentium Nybegynder
25. januar 2004 - 13:54 #3
Hej tpo.

Nej det er ikke helt det. Det er når alle installationer er færdige. Og jeg vil ine i management consolen, at jeg får fejelen. Jeg har selv gået den tutorilas slavisk igennem du henviser til.

Jeg kan godt åbne en MMC, og så tilføje ISA'en. Men der får jeg jo ikke det samme view. Og ikke de samme funktioner.
Avatar billede pentium Nybegynder
25. januar 2004 - 18:50 #4
Har selv fundet fejlen.

Jeg fik endelig fingerne i en anden MSISA.MSC, kopirede den over hvor den skulle ligge og så virkede det.

Det var en defekt MSISA.MSC fil på en CD-ROM. Så den skive får de da lige tilbage i en fart, hvor den er købt.